"Strålkastarfilm", lite som solfilm. Finns det?

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Hej, jag undrar om det finns "strålkastarfilm" för hojar? Finns juh till bilar i olika kulörer som man fäster på utsidan av strålkastaren och får olika färg på ljuset. Någon som vet vad jag menar och vet om det finns att köpa:)

R1Björne skrev:
2645076 Vet du var det finns att köpa?

kolla hos en glasmästare, tror det brukar kallas stenskottsfilm eller nått liknande.
Den är självhäftande och säljs på lös meter i lite olika bredder och färger.

går ju o köpa som svart glas som man lägger framför lycktan till de flesta hojar,, fast bara mörkt då...

ozeo skrev:
2645271 går ju o köpa som svart glas som man lägger framför lycktan till de flesta hojar,, fast bara mörkt då...

Jag tror att det är det jag menar, mörkt och formskuret. Såg detta till en gixxer k6 i somras men inte sen dess. Tycker det borde finnas ungefär som det finns mörka kåpglas ala double bubble eller vad det heter.

R1Björne skrev:
2645344 Jag tror att det är det jag menar, mörkt och formskuret. Såg detta till en gixxer k6 i somras men inte sen dess. Tycker det borde finnas ungefär som det finns mörka kåpglas ala double bubble eller vad det heter.
de finns, gäller o hitta bara. :tummenupp
min gammal tl1000

Bifogat

• littletl1000s.jpg
    littletl1000s.jpg
    70.4 KB · Visningar: 158
hör med s-racing. jag har beställt kromat framlysse skydd därifrån:tummenupp finns alla möjliga färger allt från svart till kameliont:yoparty

Ozeo: Det där såg ju coolt ut, men hur blir det med ljuset på kvällen? Blev polisen sura när dom fick syn på dig?

Innan ni monterar film eller annat över lyset så fundera bara en liten liten stund på vad det gör för er synlighet i trafiken.

Ringo skrev:
2645909 Ozeo: Det där såg ju coolt ut, men hur blir det med ljuset på kvällen? Blev polisen sura när dom fick syn på dig?

utifrån ser vanliga lyset ut som ett parkeringljus typ..
noll sikt på kvällen men på min kunde man ta bort det ganska enkelt o sen sätta tillbaks lika enkelt.
som sagts..syns inge bra.
blir du stoppad gillar dom nog de inge vidare men de e ju bara o plocka bort då..böter lär du ju få..

R1Björne skrev:
2645344 Jag tror att det är det jag menar, mörkt och formskuret. Såg detta till en gixxer k6 i somras men inte sen dess. Tycker det borde finnas ungefär som det finns mörka kåpglas ala double bubble eller vad det heter.

Visst det ser snyggt ut, men helt värdelöst för ljuset....:mad:

Är du självmordbenägen, ja då ska du montera dit ett svart....:näsblod

Vill du inte synas i trafiken, varsågod...bilister ser oss dåligt redan som det är...:gnissla
Sen är det olagligt att täcka för strålkastaren, polisen ger obenhörligt böter..:huvet

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick