Bortsett från att det är fel märke då så var den där grymt cool, och grabben fyller 3 i höst! Vars har du fått tag på den?Min son är tre år och kör sin egna ninja. Den dagen han vågar åka med pappa så får han göra det. Oavsett om det skulle vara imorgon. Gäller bara att köra lugnt och fint, som man alltid gör med passagerare. View attachment 462625
Yes är lite sugen på en sån till nästa sommar. Har ingenstans att köra den lagligt bara ?Din grabb är klar för pw50! Min grabb var 3,5 och körde pw50 innan han cyklade?
Jag köpte den på leksakscity.se men finns på många ställen. Sök på Injusa elmotorcykel. Finns de flesta märkena.Bortsett från att det är fel märke då så var den där grymt cool, och grabben fyller 3 i höst! Vars har du fått tag på den?
Köper inte det. Man är straffmyndig vid 15. Jag ser verkligen inte varför en 16 åring inte klarar av att skjutsa.Skjuts = ansvar för andra = 18 år.
EU-moped är något annat och lyder under speciallagstiftning precis som A-traktor. Otyg bägge i detta avseende.
Det är aldrig lagligt mer än på crossbana.Yes är lite sugen på en sån till nästa sommar. Har ingenstans att köra den lagligt bara ?
Jag köpte den på leksakscity.se men finns på många ställen. Sök på Injusa elmotorcykel. Finns de flesta märkena.
Köper inte det. Man är straffmyndig vid 15. Jag ser verkligen inte varför en 16 åring inte klarar av att skjutsa.
hur många av oss skjutsade kompisar på pakethållaren på cykeln när vi var åtta år? Det gick fint.
Agree to disagree. Finns inget facit. Vi ställer säkerhet mot frihet. Svaret finns alltid någonstans emellan.Köper och köper…
Ha! det gjorde vi redan innan...Ha!
Ingen som noterade att den dagen man fick börja skjutsa på moped, ja, då skulle ungjävlarna självklart åka t r e på varje moppe.
Revolt mot det förtryckande systemet, typ.
Agree to disagree. Finns inget facit. Vi ställer säkerhet mot frihet. Svaret finns alltid någonstans emellan.
absolut inte. Du kallade lagarna för otyg. Det är din subjektiva åsikt och inte facit från en författningstext. Oavsett så är din subjektiva åsikt som du framför lika mycket värd som min eller någon annans.Njae, här är det ju tydligt vad som gäller och varför. Facit står i författningstext.
Skjuts = ansvar för andra = 18 år.
EU-moped är något annat och lyder under speciallagstiftning precis som A-traktor. Otyg bägge i detta avseende.
Ok. Lagen är inte otyg men lagen som säger att man får skjutsa på moppe och atraktor är otyg. Tydligt. Svara gärna så du får sista ordet så nöjer vi oss där.Lagarna är inte otyg.
Passagerare på moppe och Atraktor är otyg.
Det här är viktiga lagar som absolut måste efterlevas, och det är viktigt att polisen satsar stora resurser på detta. Ungefär som med sexköp och annan samhällsomstörtande verksamhet. Lite mord och gängskjutningar får man acceptera, men att skutsa på lätt mc - aja baja! Och att köra 5 km/t för fort, där borde man införa dödsstraff omedelbart,Vore det här ett Vietnamesiskt mc-forum skulle frågan vara vad straffet är för att åka 5. Man får tydligen inte vara fler än 4 och ändå ser man många som är 5 samt barn under 7 år behöver inte hjälm. Dags att göra uppror mot förtrycket vi lever under.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|