Hej undrar om det är någon som vet hur farbror blå reagerar om jag övningskör på en ostrypt R6à, fastän jag bara har behörighet för mellan. Ryker körkortet för bil på platsen (Prövotid). Vore trevligt om nån visste, ska ut och börja ök lite nu.
Sirjerry skrev:Hej undrar om det är någon som vet hur farbror blå reagerar om jag övningskör på en ostrypt R6à, fastän jag bara har behörighet för mellan. Ryker körkortet för bil på platsen (Prövotid). Vore trevligt om nån visste, ska ut och börja ök lite nu.
Rasorblade skrev:Men då måste väl du fastna i en "flygande kontroll" för annars så kan de väl inte kolla om den är "ostrypt" ??
Rätta mig om jag har fel?
Sirjerry skrev:Tänkte mest på att det inte står att den är strypt i regbeviset.
Rasorblade skrev:ahaaa! tänkte inte så långt... Sorry! där går jag bet...
Sirjerry skrev:Tack ändå
Sirjerry skrev:Hej undrar om det är någon som vet hur farbror blå reagerar om jag övningskör på en ostrypt R6à, fastän jag bara har behörighet för mellan. Ryker körkortet för bil på platsen (Prövotid). Vore trevligt om nån visste, ska ut och börja ök lite nu.
Fluxir skrev:du är altså över 18 å har körkortstillstånd för mc???
Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att man får övningsköra på mellan från det att man är 17,5år, samt tung från det man är 18.
AleX skrev:Har du behörighet för mellan men övningskör för tung ??
Eller skrev du fel o menade att du övningskör för mellankort på en tung hoj?
AleX skrev:så länge den e rättförsäkrad så trro jag inte du kommer få några problem..
Undrar just hur många som blivit kollade när de är ute o kör med förmycke hästar.. o övningskör man så e de nog ännu mindre risk
granath_ skrev:risken kanske inte är så stor. men frågan är om det är olagligt.
men jerry, finns det poliser i ockelbo då?
edit: jag har för mej (har bara för mej) att man får övningsköra på en ostryp hoj, även fast man kör för 25kw. inte säker men ring vv eller nån körskola så kan dom nog hjälpa dej
granath_ skrev:risken kanske inte är så stor. men frågan är om det är olagligt.
men jerry, finns det poliser i ockelbo då?
edit: jag har för mej (har bara för mej) att man får övningsköra på en ostryp hoj, även fast man kör för 25kw. inte säker men ring vv eller nån körskola så kan dom nog hjälpa dej
AleX skrev:Det får man OM man är trafikskola..
granath_ skrev:ok. men inte om man kör privat alltså?
vet att detta går lätt att kolla upp. men nyvaken så jag orkar inte.
Sirjerry skrev:Skönt med studiedag då?
granath_ skrev:hehe. mjo. men måste till skolan ändå. pga. norge resa nästa vecka & då vill jag ha ledigt
själv då?
fazerfun skrev:Min gissning är att du åker dit för olovlig körning eftersom du framför ett fordon som du inte har rätt att framföra. Och då åker lappen (tillståndet)
Sirjerry skrev:Drar dom mitt B-kort oxå då måntro?
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|