Streama video till tv:n

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag har en Sony Bravia. Svinbra tv på det mesta men DLNA funkar inte bra. Så jag funderar på att skaffa en pryl som tar emot streamad video från datorn och skickar till tv:n

Den ska klara alla format på video och framförallt ska den klara mkv. HD är skiten!

Det finns någon sådan grej på kjell & co. Men är den bra. Vad är bra och vad är dåligt. Finns det någon som har erfarenhet eller kan rekommendera något?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har en Syvio (Som Popcornhour). Funkar klockrent. Billig och bra. Tar alla format.

Vet att det kommit en ny PCH med lite uppgraderingar. Kanske kan vara nåt? Finns en annan spelare som heter Twix. Marknaden vimlar av såna här. Tror du lätt kan få en bra under 1500.-

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag har en Syvio (Som Popcornhour). Funkar klockrent. Billig och bra. Tar alla format.

Vet att det kommit en ny PCH med lite uppgraderingar. Kanske kan vara nåt? Finns en annan spelare som heter Twix. Marknaden vimlar av såna här. Tror du lätt kan få en bra under 1500.-

Popcornhour? PCH?

Twix ska jag titta på! :)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag har filmer på en Bubba-2 (NAS vilken står i datorrummet) som skickar trådlöst, streamar via DLNA till PS3:an (finns i vardagsrummet, andra ändan av kåken) vilken sedermera är kopplad via HDMI till TV:n, funkar kalas.

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Bara man kommer över att Tvix har världens sämsta dokumentation, funkar den jättebra.

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Slår ett slag för WD-mediaspelaren jag med.. grymt prisvärd.

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Klarar den mkv? Klarar den allting? 1080P?

Självklart tar den mkv i 1080p utan problem, det den är till för skulle jag vilja påstå ;)
Precis ALLA filformat tar den nog inte.. men är kravet högupplöst mkv så klarar den det med bravur.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Självklart tar den mkv i 1080p utan problem, det den är till för skulle jag vilja påstå ;)
Precis ALLA filformat tar den nog inte.. men är kravet högupplöst mkv så klarar den det med bravur.

Trevligt. Ser att den har ett bra pris med jämfört med PHC. Går det att montera in en hårddisk i WD med?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år