Streck i badrumstaket

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Det är ett rosa streck i mitt badrumstak. Vad är det för streck, hur ska jag förhålla mig till det och vilken sinnesstämning bör jag inta? Strecket går inte att gnugga bort.

Bilden är tagen med en usel mobiltelefon. Mycket tacksam för svar. Drömmer mardrömmar om maligna badrumstaksstreck om nätterna.
 

Bifogat

  • streck.jpg
    streck.jpg
    87.9 KB · Visningar: 286

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Låter som om någon gått bärsärk med ett Snörslå? Du bör behandla strecket som du själv vill bli behandlad.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Färgen kan bli missfärgad utan att det är fuktskada, men om du hyr så kan du ju ringa in nån o kolla...
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Färgen kan bli missfärgad utan att det är fuktskada, men om du hyr så kan du ju ringa in nån o kolla...

Skulle jag drömma mardrömmar om maligna badrumstaksstreck om nätterna om jag hyrde lägenheten? Nääe. :va


Om det är en fuktskada skulle jag verkligen inte fatta hur den blivit till. Lägenheten är torr och med bra luft. Blir aldrig det minsta immigt i badrummet.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Skulle jag drömma mardrömmar om maligna badrumstaksstreck om nätterna om jag hyrde lägenheten? Nääe. :va


Om det är en fuktskada skulle jag verkligen inte fatta hur den blivit till. Lägenheten är torr och med bra luft. Blir aldrig det minsta immigt i badrummet.
Om du inte bor högst upp i huset så kan det vara så att din granne ovanför har större problem än dig. Det finns mycket rör som kan läcka.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Om du inte bor högst upp i huset så kan det vara så att din granne ovanför har större problem än dig. Det finns mycket rör som kan läcka.

Rören går inte i den delen av badrummet. Och fröken ovanför har inte heller sin dusch i den delen av badrummet där strecket är. Jag spanade in lägenheten ovanför väldigt ingående när den var till salu.

Edit: Huset är stambytt häromåret också.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2705785 Skulle jag drömma mardrömmar om maligna badrumstaksstreck om nätterna om jag hyrde lägenheten? Nääe. :va


Om det är en fuktskada skulle jag verkligen inte fatta hur den blivit till. Lägenheten är torr och med bra luft. Blir aldrig det minsta immigt i badrummet.
Även om det inte blir immigt så betyder inte det att det inte kommer nån fukt på väggarna.

Prata med en målare eller en fukt tekniker så kan dom förklara varför färgen kan mörkna.

Det behöver inte vara en fuktskada bara för att det ser knepigt ut.

Men det skadar inte att kolla.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Du skriver inte exakt var i badrummet sträcket finns men min gissning: Badrummet har varit målad rosa förut och blivit övermålat med vit färg + att det sedan har stått ett högt skåp som har stått instabilt och nuddat taket. :va

I alla fall så visar bilden helt klart och tydligt att du behöver köpa en bättre mobiltelefon.:4skrika
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Du skriver inte exakt var i badrummet sträcket finns men min gissning: Badrummet har varit målad rosa förut och blivit övermålat med vit färg + att det sedan har stått ett högt skåp som har stått instabilt och nuddat taket. :va

I alla fall så visar bilden helt klart och tydligt att du behöver köpa en bättre mobiltelefon.:4skrika

1. Vattenrör till badkar
2. Streckets placering i taket
3. Vattenrör till ev tvättmaskin
4. Vattenrör till hadduksvärmare

Finns inget som har gnussat mot taket där.
 

Bifogat

  • streck2.jpg
    streck2.jpg
    43.4 KB · Visningar: 464

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
1. Vattenrör till badkar
2. Streckets placering i taket
3. Vattenrör till ev tvättmaskin
4. Vattenrör till hadduksvärmare

Finns inget som har gnussat mot taket där.

Ok, en ny gissning. Någon har försökt att montera ett duschdraperi där och kört stången i taket av misstag. :va
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
antingen får du skrota bilen eller får du flytta fram sätet! Skrotar du den tjänar du dessutom 500,-
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Uhm, lär ju bara varit en roller som touchat taket när det målades förut. Kanske en fuktspärr som målats bakom kaklet eller något...

antingen får du skrota bilen eller får du flytta fram sätet! Skrotar du den tjänar du dessutom 500,-

:va

Tjäna pengar låter bra iaf.
 
Last edited:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Uhm, lär ju bara varit en roller som touchat taket när det målades förut. Kanske en fuktspärr som målats bakom kaklet eller något...

:tummenupp

Alfix våtrumsprimer är rosa till färgen och tränger lätt igenom en tunt målad yta. Mao så har någon antingen målat taket med primer eller så har man kommit åt taket när man primade väggen.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
:tummenupp

Alfix våtrumsprimer är rosa till färgen och tränger lätt igenom en tunt målad yta. Mao så har någon antingen målat taket med primer eller så har man kommit åt taket när man primade väggen.

Smart. Strecket är ju bara några centimeter från väggen och dessutom där takfärgen verkar vara lite tunnare pga nån skarv.

Men jag inbillar mig att strecket blir lite större. Kan det vara primer ändå?
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Inte för att vara negativ, men om strecket inte har varit där innan och det nu blir större så är det garanterat någon form av fukt. Vatten/fukt kan gå långt i isolering, var med om att det började droppa från undertaket. När vi väl började riva visade det sig att själva läckan var ca 25m bort i en rörgenomföring. Det var en väldigt liten läcka i en dränering men det räckte.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top