Street Fighter-besiktning

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ni som åker någon form av sporthoj som moddats till street fighter, hur gör ni vid besiktning? Bundbandar som satan för att få dit blinkers? Vad tycker besikningen om "motardframlysen"? Andra saker man kan torska på?

Är lysena e-märkta och med hel/halv parkljus så skall det inte vara några problem, blinkerserna kan du nog sätta dit med buntband utan bekymmer, så länge det ser någorlunda ut så.

jörgen65 skrev:
kan man besiktiga med cykeldator och vilken skall man köpa bra och billig.

vet inte om du kan besikta enbart med cykeldator (skulle inte tro det), men en bra cykel dator som jag har är Sigma Sport som finns på Clas Ohlsson. 129 kr eller nåt med 8 funktioner.

jörgen65 skrev:
Nästan alla nya går till 300km/h men satsa på nån runt 150:- så håller den några år. Det går utmärkt, jag e inne på 8:e året nu..

jörgen65 skrev:

om inte jag är helt ute och cyklar så finns det inget krav på att du måste ha hastighetsmätare på varken hoj eller bil...

min CBR 600-96 är besiktad med cykeldator, vä-spegen enbart och Vance & Hines SS2R helsystem (BRÖÖÖÖÖL :kocko ).

Blankt papper.

Bes

I går besiktigade min kära vän och kamrat Gurra sin streetfighter kittade ZX6.
Med cykeldator och Acerbis Cyclops (e-märkt) och "infällbara" blinkers fram. Utan backspeglar. Det enda dom påpekade var att han egentligen skulle haft indikatorer för helljus och blinkers.......

Med backspeglar är det väl så att om hojen är helfordonsgodkänd med dito, så måste de sitta där. Annars behövs det inte. Ska inte hastighetsmätaren vara belyst? Samt indikatorlapor för helljus och blinkers ska väl finnas?

colik skrev:
714595 om inte jag är helt ute och cyklar så finns det inget krav på att du måste ha hastighetsmätare på varken hoj eller bil...

De stog de i min körkortsbok att man måste, hastighetsmätare som inte visar mindr än verkligheten.

UrbanTiger skrev:
714605 Jasså inte ?
hastighetsmätare JO men inte odometer.

valmers skrev:
715123 Man kan besiktiga med cykeldator.
Backspeglar behövs endast vid registreringsbesiktning.
fram till år 98 gick det med cykeldator sålänge den var belyst men ifrån 99 och frammåt så skall instrumentet vara CE märkt, där krävs bakgrundsbelysning.

Last edited:
Vad säger dom om sånadär dubbellampor som är E-märkta? Enligt touring.se är dom inte godkända som enda strålkastare men det finns några st som har såna på sina hojar..

GrimReaper skrev:
708652 Någon som vet hur det är med en ny bakram som är svetsad?

Vad säger dom om det?

/Grim

går bra, behöver inte ens ha passagerarsadel. så länge det inte är uppenbart trafikfarligt eller dåligt gjort säger dom inget!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick