Streetfighter, vad byter man?

Kalle_

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Jönköping
Hoj
DB9
Går i tankar om att bygga en streetfighter. Är det något man brukar göra utöver detta?:

Bort med frontkåpan, lykta osv.
På med typ twinlights. Är vanliga UFO twinlights godkända?
Höjja baken.
På med crosstyre.


Är det något mer man brukar göra? Ok man kan ju göra hur mycket som helst men för att få en "vanlig" streetfighter.

Har sett att många byter till R1 bakdelen. Vad kostar det ungerfär?
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
finns streetfighter kit att köpa med lite "standard" grejer. sök på blocket elelr liknande.. ufo brukar inte vara godkännda vad jag förstår...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det som brukar vara standard att byta är styre, gaffelkrona, bromsledningar fram, gasvajer & lyse.
Allt annat som kommer där till brukar vara för att göra hojen snyggare och där kan man byta ut hur mycket som helst.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
fahrenheit skrev:
finns streetfighter kit att köpa med lite "standard" grejer. sök på blocket elelr liknande.. ufo brukar inte vara godkännda vad jag förstår...

UFO twins är inte godkända, dock kan man ju skita i det o bara ha en annan lampa på besiktningen. stålomspunna kylarslangar eller överdrag är snyggt. annars så är det väll inte mer än det du skrev som du behöver byta om du vill ha en "vanlig" streefighter.

lycka till.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Wiseguy skrev:
Det som brukar vara standard att byta är styre, gaffelkrona, bromsledningar fram, gasvajer & lyse.
Allt annat som kommer där till brukar vara för att göra hojen snyggare och där kan man byta ut hur mycket som helst.

Jag lånar tråden lite om det går bra: hur mycket kostar det mellan tummen och pekfingret i arbetskostnad om man lämnar in hojen för att få allt det där monterat? Jag har varken tid/kunskap/verktyg/garage för att göra det själv men jag är sugen på en fighter så lämna in verkar vara enda möjligheten.

//Eric
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
DR-Zätare, ingen aning...
Jag känner faktiskt ingen som fått allting monterat och klart. Alla jag känner har gjort saker själv.

Man lär sig ifall man bara ger sig f*n på att göra det och dom sakerna som är helt omöjliga lämnar bort. Så var inte rädd för att bygga själv.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Wiseguy skrev:
DR-Zätare, ingen aning...
Jag känner faktiskt ingen som fått allting monterat och klart. Alla jag känner har gjort saker själv.

Man lär sig ifall man bara ger sig f*n på att göra det och dom sakerna som är helt omöjliga lämnar bort. Så var inte rädd för att bygga själv.

Det är tiden också som spelar in, viljan finns. Jag vill inte bli stående halva sommaren utan hoj att köra bara för att jag inte orkar skruva ihop den nya så jag tänkte det är lika bra att lämna in den så får man det riktigt gjort också.

//Eric
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Wiseguy skrev:
Det som brukar vara standard att byta är styre, gaffelkrona, bromsledningar fram, gasvajer & lyse.
Allt annat som kommer där till brukar vara för att göra hojen snyggare och där kan man byta ut hur mycket som helst.


Varför byter man gaffelkrona???? :confused:

#De finns inga dumma frågor# :tummenupp
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Magoo skrev:
Varför byter man gaffelkrona???? :confused:

#De finns inga dumma frågor# :tummenupp
För att ett crosstyre inte går att montera på en krona som är avsedd för en hoj med clip on styre.
Om man inte bygger om kronan förståss.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top