Streetfighter

DannY#82

Dirtyspekers
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
GSXR 750 96:a
Jag har byggt en Streetfighter, satt ett cross styre på hojen.Men på orginal styret sitter det ju små tyngder ute i ändarna på styret, finns det nån som vet var man kan få tag i det till ett cross styre eller hur viktigt det är att ha sånna?

//Daniel

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Drz 400sm 07
Jag sa ju till dig att dom hade....
6886303.htm

//Micke

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
DannY#82 skrev:
Jag har byggt en Streetfighter, satt ett cross styre på hojen.Men på orginal styret sitter det ju små tyngder ute i ändarna på styret, finns det nån som vet var man kan få tag i det till ett cross styre eller hur viktigt det är att ha sånna?

//Daniel
Vikterna är där för att dämpa vibrationer, sen visst det finns vissa modeller som är gjorda bara för att se snygga ut eller för att ta emot när du råkar välta hojen.
Jag har kört min fighter, med crosstyre, utan några styrändspluggar i 2 år och jag har inte haft några problem med vibrationer.
Sen vet jag inte hur det är med din hoj, ifall den kommer att fortplanta vibrationer till styret eller inte.
Enklast är väl att prova att köra utan och märker du att det vibrerar så montera dit styrändspluggarna/vikterna.

Det finns ju iofs andra alternativ när det gäller att få bort vibrationer i styret. Man kan fylla styret riktigt tätt med hagel och plugga igen båda ändarna, det finns en produkt som heter "barsnake" som man trär in i styret som sedan dämpar vibrationerna.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept