Streetrace, varför inte?

mickelin

Guest
I Uppsala är det, som bekant, race lördagar och söndagar med start vid Plantagen kl 20. Visserligen för bilar men jag har svårt att tro att motorintresserade och trevliga människor som kör hoj (ngn som känner sig träffad) inte är intresserade.
Jag har ochså svårt att tro att alla dessa motorintresserade och trevliga människor (ÄR det verkligen ingen som känner sig träffad!?!) har en rolig bil och tar den till träffen/racet. Således, varför kör ingen hoj dit????

Jag har vid enstaka tillfällen dragit med mig brorsan och åkt dit på hoj men det skulle vara trevligt att se fler där (mest för att brorsan spöar mig varje gång vi rejsar...), om inte annat så kan det kanske dyka upp ngn som man kan köra ngt spontanrace med.... :banana

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
är de nåt lattjo i Ua på onsdagkvällar med?
Möter OFTA bilar som de syns att motorintresserade( :rolleyes:) äger. Alltså bilar med de typiska tonade rutorna, sänkta, sjyssta fälgar etc...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag har ingen aning om varför det inte är hojar med och rejsar. Det är lite märkligt. För 10-15 år sedan var det hoj-rejs varje vecka och det var många deltagare som körde.
Ni som har potenta hojar kan väl åka till Plantagen och visa hur mycket roligare det är att ha en tvåhjuling än en fyrhjuling. :tungan

Motardgänget har varit där och stuntat några gånger, men det är det enda jag vet.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Vi är några stycken som brukar vara där på söndagar.
Om du inte har blundat så har du sett oss där på 1 eller 2 hjul :tungan

mickelin

Guest
.

TinaTjejen skrev:
är de nåt lattjo i Ua på onsdagkvällar med?
Möter OFTA bilar som de syns att motorintresserade( :rolleyes:) äger. Alltså bilar med de typiska tonade rutorna, sänkta, sjyssta fälgar etc...

Onsdagar har jag missat, ingen aning faktiskt... Kanske?

mickelin

Guest
.

Jag har inte missat motardkillarna men jag vill ha mer. Tycker att de flesta som är intresserade av motorcyklar ofta även är intresserade av övrigt inom motor. Precis som JoS säger, det var mer förr och det var mkt roligare. Ni vet, ju mer vi är tillsammans och sån´t.... :fyllisar

mickelin

Guest
.

Lotta skrev:
Jag var till plantagen och tittade, men det var inte en jävel där, heller!

När var du där? Det blev till slut sammanlagt ett gäng (inte samtidigt) på 9 st olika hojar där. Krûger förnedrade mig när vi körde mot varandra...
Trist att du missade oss!

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
mickelin skrev:
När var du där? Det blev till slut sammanlagt ett gäng (inte samtidigt) på 9 st olika hojar där. Krûger förnedrade mig när vi körde mot varandra...

Halv nio, nio tiden. Vafasiken, Kreuger satt ju inne på Sporthoj när jag stack iväg..... Åkte förbi pumpen först sen ut till plantagen.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lotta skrev:
Halv nio, nio tiden. Vafasiken, Kreuger satt ju inne på Sporthoj när jag stack iväg..... Åkte förbi pumpen först sen ut till plantagen.
han e ju snabb som attan, borde du lärt dig vid det här laget :D

mickelin

Guest
.

Lotta skrev:

Då vete f*n hur du kan ha missat oss, vi stod vid entrén till Plantagen (bara tre hojar) och sedan anslöt resten på själva rejset vid Rapsgatan och posten. Det måste rört sig om några minuter när vi gick om varandra. Kanske ska vi köra lite uppslutning vid Pumpen om det är så att folk vill åka och titta? Gemensam entré är ju alltid lite fräckt som bonus...

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
mickelin skrev:

Så det var du!
Trevligt att ses, nu har jag ett ansikte på dig också!
Det var jag på den svarta motarden.

Idag var det riktigt skoj!
Testade att rejsa mot en Mitsubishi EVO nånting.
Före rejset trodde jag att den skulle ha en chans men icke :hihi
Jag kunde t o m passa på att leka lite på bakhjulet utan att han hann i kapp :rofl
Det är lite fart i moppen trots allt :rolleyes:

BTW, snygga cirklar Kreuger :tummenupp

mickelin

Guest
M:et skrev:
Så det var du!
Trevligt att ses, nu har jag ett ansikte på dig också!
Det var jag på den svarta motarden.

Idag var det riktigt skoj!
Testade att rejsa mot en Mitsubishi EVO nånting.
Före rejset trodde jag att den skulle ha en chans men icke :hihi
Jag kunde t o m passa på att leka lite på bakhjulet utan att han hann i kapp :rofl
Det är lite fart i moppen trots allt :rolleyes:

BTW, snygga cirklar Kreuger :tummenupp

Trevligt att träffas , tyckte jag med! Det är för lite ansikten på hojåkarna i stan , tycker jag....
Jepp, det var jag!!! Du får gärna kalla mig "konan" eller "motorstoppet" om du vill. Antingen måste jag bli bra på att köra eller så får jag skaffa turbo, jag får stryk JÄMT!!!!
Din körning mot Mitsubshi evo´n var rätt rolig faktiskt, det var precis som du skrev, jag trodde det skulle bli hyfsat jämnt jag med.

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
mickelin skrev:
Trevligt att träffas , tyckte jag med! Det är för lite ansikten på hojåkarna i stan , tycker jag....
Jepp, det var jag!!! Du får gärna kalla mig "konan" eller "motorstoppet" om du vill. Antingen måste jag bli bra på att köra eller så får jag skaffa turbo, jag får stryk JÄMT!!!!
Din körning mot Mitsubshi evo´n var rätt rolig faktiskt, det var precis som du skrev, jag trodde det skulle bli hyfsat jämnt jag med.

Nu ska du inte vara hård mot dig själv!
Träna lite på starter och kör några 1000 mil så ska du se att du får upp farten :tummenupp
Regel nr 1 vid snabba starter, slira så mycket på kopplingen att du tycker synd om hojen, sen slirar du lite till :tungan
Det gäller att ha mycket varv och reglera höjden för framhjulet med kopplingen.

Häng med ut och kör så får du erfarenheten! :tummenupp

mickelin

Guest
M:et skrev:
Nu ska du inte vara hård mot dig själv!
Träna lite på starter och kör några 1000 mil så ska du se att du får upp farten :tummenupp
Regel nr 1 vid snabba starter, slira så mycket på kopplingen att du tycker synd om hojen, sen slirar du lite till :tungan
Det gäller att ha mycket varv och reglera höjden för framhjulet med kopplingen.

Häng med ut och kör så får du erfarenheten! :tummenupp

Ett erbjudande du kan få äta upp, jag tror jag kommer vilja följa med! Kopplingen har jag problem med eftersom jag har tappat tummen en gång, det blir int så finmotoriskt när doktorn sytt dit den en gång. Sedan så har jag kört cross förut men där är det ju bara att köra i jämförelse med start på asfalt... :banana
Däremot så är jag jävligt enveten, om några år får Kreuger tokspö, under tiden bjuder jag på underhållningen... :hihi

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
mickelin skrev:
...... om några år får Kreuger tokspö..............

:rofl :rofl

Var en rolig kväll :)

Nu drar jag till Gelleråsen och California superbike school. Tänkte åka ner och läre dem köra hoj :hihi

Ut å träna nu!

mickelin

Guest
.

Kreuger skrev:
:rofl :rofl

Var en rolig kväll :)

Nu drar jag till Gelleråsen och California superbike school. Tänkte åka ner och läre dem köra hoj :hihi

Ut å träna nu!

Kör hårt! Synes där ute....

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...