TomK
hela världen är min rejsingbana
Inte bara hojarna behöver fixas med - även rejsbussen har en del skavanker och nu senast fick jag körförbud pga dåliga bromsledningar. Det blir så när fordonen nästan rostar sönder på bara tio år Nåja, diverse nya rör och nipplar från Biltema och ett lånat koningsverktyg gör saken lite bättre. Det struliga har varit att få loss de gamla nipplarna och då blev jag bl.a. tvungen att ta till rörtång modell mindre, samt att ta loss lastavkänningsdonet (och det satt fast som f_n). Till råga på allt var tre nipplar av en större och udda dimension och lite ringande till Modins och extrajobb av verkstadschef och en polare gjorde att jag kunde åka och hämta dem igår på midsommardagen
Varför det nu är så bråttom ? Besiktning på måndag (om allt går som det ska) och så bär det av bl.a. till Gelleråsen för bankörning och sedan ska bussen ut på försäljning så småningom (ska fixa lite rost först och snygga till...). Jag vågar inte ens tänka på vad det skulle kostat att åtgärda detta på verkstad.
Här kommer en före-bild och på koningsverktyget. Jag ska ta en på de nya fina kopparrören när det är klart - ser ut som till en ångmaskin modell Ä
Varför det nu är så bråttom ? Besiktning på måndag (om allt går som det ska) och så bär det av bl.a. till Gelleråsen för bankörning och sedan ska bussen ut på försäljning så småningom (ska fixa lite rost först och snygga till...). Jag vågar inte ens tänka på vad det skulle kostat att åtgärda detta på verkstad.
Här kommer en före-bild och på koningsverktyget. Jag ska ta en på de nya fina kopparrören när det är klart - ser ut som till en ångmaskin modell Ä