Lämnade hojen på service i måndags.
Den skulle utföras på auktoriserad verkstad ventilspel skulle skjusteras, olja o filter samt tändstift bytas. utöver det så va det kontroller som ingick.
Fick fast pris innan servicen o allt va lugnt. Blev lite fundersam när jag hämtade den o de hade jobbat en dryg timme extra med ventilspelen men jag behövde inte betala för det extra arbetet, så jag tänkte inte mer på det.
Efter att man lättat på kontot o fått nycklarna började då problemen.
Det första jag märker är att tomgången har höjts. Den ska ligga på 1200 men var på 2000. (Jag visste inte vad den skulle ligga på då, kollade upp det idag)
Aja godtrogen som man är så antar man att det ska va så o rullar iväg. Där kommer problem två Hojen börjar hugga o bluddra i ett par sekunder innan den stiger i varv o jag kommer iväg. En engångs grej tänkte jag o kör vidare.
Efter ett par mil (har ca 10 till verkstaden) så ska jag dra om en lastbil o hojen börjar hugga o streta i mellan registret men slutar efter ett par sekunder o drar iväg som vanligt igen.
Fattar nu att det e ngt lurt men verkstaden har stängt så jag fortsätter hem.
Väl hemma så provkör en polare hojen o han märker inget o den går kanon.
Skumt tänker jag o sätter mig på cyckeln igen. Då startar den inte.
Inte en enda tändning. Börjar kolla chok o så vidare men inget händer o snart stinker det soppa lång väg. Aha den e sur tänker jag o kör den utan chok eller gas i ett par minuter utan resultat. efter tio minuter börjar batteriet ta slut o i ren desperation ger jag full gas, då startar den men det dröjer en stund innan den svarar på gas.
Första jag gjorde när jag vaknade idag var att kontakta verkstaden som självklart ville ha in den.
Nu har de gått för dagen min hoj är nerplockad och de verkar inte ha en susning om vad som är fel. De säger att de kollat allt som de servat o det e ok och har nu rivit förgasaren. Från början så skulle jag inte få betala för det här men nu så sa de att eventuella fel de hittar blir på min nota då de inte kan se ngt fel i de delar de pillat på.
Får inte riktigt ihop det här kan någon förklara hur jag kan lämna en fullt fungerande hoj på service få tillbaka en defekt och sedan behöva pröjsa repartioner? De har hållt på i sådär 5 timmar nu.
Kan tilläggas att de inte provkörde hojen innan de lämnade ut den efter service.
Den skulle utföras på auktoriserad verkstad ventilspel skulle skjusteras, olja o filter samt tändstift bytas. utöver det så va det kontroller som ingick.
Fick fast pris innan servicen o allt va lugnt. Blev lite fundersam när jag hämtade den o de hade jobbat en dryg timme extra med ventilspelen men jag behövde inte betala för det extra arbetet, så jag tänkte inte mer på det.
Efter att man lättat på kontot o fått nycklarna började då problemen.
Det första jag märker är att tomgången har höjts. Den ska ligga på 1200 men var på 2000. (Jag visste inte vad den skulle ligga på då, kollade upp det idag)
Aja godtrogen som man är så antar man att det ska va så o rullar iväg. Där kommer problem två Hojen börjar hugga o bluddra i ett par sekunder innan den stiger i varv o jag kommer iväg. En engångs grej tänkte jag o kör vidare.
Efter ett par mil (har ca 10 till verkstaden) så ska jag dra om en lastbil o hojen börjar hugga o streta i mellan registret men slutar efter ett par sekunder o drar iväg som vanligt igen.
Fattar nu att det e ngt lurt men verkstaden har stängt så jag fortsätter hem.
Väl hemma så provkör en polare hojen o han märker inget o den går kanon.
Skumt tänker jag o sätter mig på cyckeln igen. Då startar den inte.
Inte en enda tändning. Börjar kolla chok o så vidare men inget händer o snart stinker det soppa lång väg. Aha den e sur tänker jag o kör den utan chok eller gas i ett par minuter utan resultat. efter tio minuter börjar batteriet ta slut o i ren desperation ger jag full gas, då startar den men det dröjer en stund innan den svarar på gas.
Första jag gjorde när jag vaknade idag var att kontakta verkstaden som självklart ville ha in den.
Nu har de gått för dagen min hoj är nerplockad och de verkar inte ha en susning om vad som är fel. De säger att de kollat allt som de servat o det e ok och har nu rivit förgasaren. Från början så skulle jag inte få betala för det här men nu så sa de att eventuella fel de hittar blir på min nota då de inte kan se ngt fel i de delar de pillat på.
Får inte riktigt ihop det här kan någon förklara hur jag kan lämna en fullt fungerande hoj på service få tillbaka en defekt och sedan behöva pröjsa repartioner? De har hållt på i sådär 5 timmar nu.
Kan tilläggas att de inte provkörde hojen innan de lämnade ut den efter service.