Jompas skrev:Läste i bike i vintras om ett märke som hade ett hjälmkit till komradio med strupmikrofon.. någon som vet vad det var för tillverkare eller vart man får tag på ett sånt kit?
Dom var LITE dyrare än teknikmagasinetElgasen skrev:
Mac skrev:skickade genast tillbaka dom eftersom ljudet SÖG!
RG500-Johannes skrev:Hur man placerar micken spelar också roll, jag lade min mot vänstra sidan av struphuvudet.
Hur som helst, har man tillräckligt bra grejor och använder dem rätt så ska det funka riktigt bra och man får bort väldigt mycket av bakgrundsljudet.
/J
Swedie skrev:Tjena gott folk... här är svar från tillverkaren angående problem vissa kan ha:
Var ute och surfade en del och råkade hamna på ert forum och läste om en som tydligen vart missnöjd med våra Neckmikes av fjolårets model. Antagligen har han inte placerat själva mikrofondelen helt exakt rätt dvs ca 1-2 cm till vänster om adamsäpplets kant och relativt högt upp på halsen. Vi har en nyutvecklad version som släpps i mitten till slutet mars med dels micro-öronhögtalare ( känns inte ens under mycket trånga integraler) samt en helt nyutvecklad Strupmikrofon med ett filter som tar bort halsens naturliga basljud och lyfter fram diskanten som i S-ljud o F-ljud. Den låter nästan exakt som en vanlig mikrofon- men helt utan vindbrus mm. Samt tack vare filterdelen är placeringen inte lika viktig för god funktion.
Bo Franzén - www.bikeman.se
Jugge_c skrev:Strupmikrofon 379:- Jula
Komradio Cobra MT-725 2-pack. 499:- Jula.
Kvalitet på strupmikrofonen har jag dock ingen aning om. Ny i sortimentet i år samt att MT-725 är prissänkt.
Mvh Jugge
Lime skrev:Jag har i helgen testat Bike-mans nya set och är ganska men inte helt nöjd med det. Det är som de skriver väldigt känslig hur micken sitter. I övrigt är det väldigt bra ljudåtergivning från micken även i farter upp mot "kraftigt olaglig motorvägsfart"...
Kan dock säga att det som spöat skiten ur de 4 varianter jag har testat såhär långt var Autocom's grejer (www.autocom.co.uk). Det finns ett gäng varianter på den och de som vi testade fick jag kommentaren när jag gjorde ett anrop "Var har du stannat?" och då gick det en bit över 100 km/h. Mycket imponerande. Finns att handla på PMC Bike (www.pmc-bike.se)
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|