Strupmik?

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tja,

Kollade på komradio idag, teknikmagasinet har sådana men ingen bra mik till dessa. Jag har hört att man skall ha strupmik om man vill höras när man kör. Vet ngn av er var man kan hitta sådana?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Output skrev:
Tja,

Kollade på komradio idag, teknikmagasinet har sådana men ingen bra mik till dessa. Jag har hört att man skall ha strupmik om man vill höras när man kör. Vet ngn av er var man kan hitta sådana?

Jag har med kollat teknikmagasinet, då hade dom ca 4 olika walkietalkies, till dom billigare fanns ingen strupmik, men till en lite dyrare, tror den kostade 3000 kr paret så fanns det ett specielt MC-headset... Tyvärr passade nite det på dom billiagre modellerna...

Så är du redo att slänga ut ca 3000kr för ett par så finns det nog där, om dom nu nite ändrat sortimentet elelr nått, men det kan odm knappt gjort, det var nite länge sedan jag var där... Så det ska nog finns där, lustigt att det nite fanns när du kollade... Eller om den persnonen som jobbade där inte vissate redigt hur det låg till...

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Vet inte var du kan hitta det, men jag kan intyga att en bra strupmic slår allt. Hade såna i lumpen och det kvittade om man stod 5 m från ett startande Gripenplan, man hördes tydligt ändå. :tummenupp

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K7
När jag var på Teknikmagasinet så hade de en dyr modell med strup mik, men jag vill inte lägga ner så mycket pengar på det hela, utan tänkte nog på dem som kostade 1200-1700 för 2 st.
radios.första andra

Jag kollade på den där jakt sidan, men hittade inte några stupmikar.

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
Jag köpte 2 st comradio med strupmick på teknikmagasinet för ett tag sedan.

Funkade skitdåligt så jag lämnade tillbaks prylarna och njuter av friden när jag kör hoj :)

tl1000r-nisse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
TL1000R
Output skrev:
Tja,

Detta är överlägset.

http://www.clearercom.com/index.htm

En "strupmick" är egentligen en sk taktil mikrofon som i själva verket fungerar ungefär som en accelerometer, dvs mäter acceleration. Den ska placeras på sidan om struphuvudet, dikt an mot halsen. Jag har själv kört i 120 knyck och på prov pratat in ett meddelande på min voicemail. Funkade förvånansvärt bra! (...och då är jag arbetsskadad, vad gäller ljudkvalitet) Finns för ett flertal mobilmodeller.

mvh
/Nisse

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...