strypa en sx125 (cross)

wallsten

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2005
Hoj
KTM 125
tja. jag undrar om det är någon som vet var man kan få tag på strypningar till en cross som har ca: 38hk, ska nämnligen regga den som lätt mc.
blinkers och lampor har jag redan fixat. men en el grej till sväng hjulet har jag inte.
vore tacksam för svar.

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
wallsten skrev:
tja. jag undrar om det är någon som vet var man kan få tag på strypningar till en cross som har ca: 38hk, ska nämnligen regga den som lätt mc.
blinkers och lampor har jag redan fixat. men en el grej till sväng hjulet har jag inte.
vore tacksam för svar.

Hör med en KTM ÅF.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
för det första: har du tillstånd att regga den.. Sägs att man inte längre kan regga 125 + crossar till mc längre vet inte men WTF.. :va

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Kronen skrev:
för det första: har du tillstånd att regga den..

För det andra: Varför skulle han inte kunna regga den? Bara att reg besiktia ju. Dock om han är den första som reggar en sån blir det lite dyrare.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Bara nått jag har hört.... tänkte först köpa en KTM cross och regga men det sas att det inte går att regga över crossar längre till lätt MC..

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
wallsten skrev:
vore tacksam för svar.
hej på dej! en ktm 125sx går inte att regga.. däremot går EXC att regga.. om den inte redan är det. dom säljs gatreggade nuförtiden.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
chukabowa skrev:
hej på dej! en ktm 125sx går inte att regga.. däremot går EXC att regga.. om den inte redan är det. dom säljs gatreggade nuförtiden.

Dom går ju att regga om han är villig att lägga ut pengar på intyg osv när han väl fått ner effekten och gjort den laglig till 100%.

Svanen thx.! :)

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Padde skrev:
Dom går ju att regga om han är villig att lägga ut pengar på intyg osv när han väl fått ner effekten och gjort den laglig till 100%.

Svanen thx.! :)
låter märkligt.. dom övriga SX-modellerna kan man inte Lv-regga utan endast E-reg

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
chukabowa skrev:
låter märkligt.. dom övriga SX-modellerna kan man inte Lv-regga utan endast E-reg

Kan säkert stämma MEN

När jag skulle börja köra lätt hoj var jag inne på samma tankar om att registrera cross fick då svaret att iprencip alla hojar gick att regga in till vanlig gathoj dårå om man själv fixade med allt (effekt, lyse blinkers osv) fast om ingen tidigare reggat en sån maskin tidigare kunde det kosta en ganska saftig summa pengar för den skulle in och kollas och man skulle få intyg om olika saker osv.. men det skulle tydligen gå, vet dock inte om det är samma idag.

Samma som en del frågor som var på bike för ett tag sedan om folk som villa regga mopeder som lätta hojar, innan gick det bra (men det kostade en del för den första som reggade för modellerna) till för några år sedan då enbart nån hoj från motorhispania gick att regga för till dom fanns redan sådana intyg att köpa. Numera går det inte längre med nån moppe tror jag. Kan ju vara samma som crossen dårå.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Men varför går dom ej att regga. Om vi tex bygger en helt ny 125a så går den väll att regga :va

Eller är det jag som är nykter ny igen. :D

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kronen skrev:
En enduro hoj behöver inte några blinkers
men om han ska regga den som lätt mc så måste han väl ha det, min måste det i alla fall. plus att hur kul är det att köra med utsträckt arm i varje korsning

wallsten

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2005
Hoj
KTM 125
chukabowa skrev:
är den inte så att det som skiljer exc och sx är att det fins ett svänghjul som ger el och att den har lampor.men om jag har fixat det så bore det väll gå.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
wallsten skrev:
är den inte så att det som skiljer exc och sx är att det fins ett svänghjul som ger el och att den har lampor.men om jag har fixat det så bore det väll gå.
nja.. nu jobbar ju inte jag på svenskbilprovning eller så men det e mer som skiljer en sx från en exc... en exc har papper på avgasvärden osv.. den e lixom godkäng redan.. en sx kan du nog bara e-ragga.. alltså bara köra till o från tränig/tävling och på transportsträckorna på tävlingar. men som sagt jag e inte nån exper.. detta är vad jag tror/ Tror mej veta. kan ju inte garantera att det är så. ring bilprovningen o kolla upp vad som krävs så som intyg från ktm mm.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Tror faktiskt inte det... en bilskollärare sa det till mig på uppkörningen. att Enduro hojar behöver inte blinkers. Men jag hade satt dit blinkers ändå om jag skulle besiktiga den för säkerhets skull

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Kronen skrev:
Tror faktiskt inte det... en bilskollärare sa det till mig på uppkörningen. att Enduro hojar behöver inte blinkers. Men jag hade satt dit blinkers ändå om jag skulle besiktiga den för säkerhets skull

jag har oxå hört att man får bara köra till tävlingar tex =) :tummenupp

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
chukabowa skrev:
ring bilprovningen o kolla upp vad som krävs så som intyg från ktm mm.

Precis. Dom har nock alla svar.

Dock kan jag nog redan nu förvarna er som reggar den först i Sverige om ingen annan reggat den innan att dom intygen och kraven som ska kollas upp kostar mer än duktigt! Därav skiter många i det.

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende