Strypa Mito?

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Ska besikta cagivan på fredag.. Har kommit fram till att den är ostrypt, Hur gör man för att strypa den?

Vill inte få ombes för jag behöver den när jag ska köra upp..

Så fram med teorierna nu :D

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Edholm skrev:

Så fram med teorierna nu :D

Det finns ju flera sett att strypa den på. Det riktiga (och kanske bästa) är att PM någon som har en Mito och fråga var strypningarna skall sitta.
Det andra är att tillverka en lagom stor bricka som du sätter mellan avgasporten och expansionskammaren alt. insuget. Fast då är du ju inte säker på att du stryper den tillräckligt (eller så stryper du den kanske för mycket vilket besiktnings gubben kan bli lite misstänksam mot)

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Onödigt att sätta i strypningar!

På min senaste besiknting med 125:an körde jag utan strypning och gianelli trimdämp på! Han sa inte ett skit om det, han kollade inte ens ljudnivån! (jag måste vara lat då jag har ett strypt originalsystem liggandes i garaget hemma, bara lossa på kåpor och sedan 4 skruvar så är det klart)

Kostar ynka 180 kr för ombesiktning (vilket du med viss chans kan åka på ändå!). Lika bra att strunta i trypningarna, inte värt besväret!

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
så länge det står i papprena att den e på 11kw så e det nog ingen fara ! :tummenupp

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
det som kan vara problem med miton är reflexet baktill !
sätt gjärna en till under nummer skylten ! annars kan dom klaga på att den syns dåligt !

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Man ska inte behöva några brickor tror jag.. För i regbeviset står det att den variabla avgasporten är satt ur funktion !???

Ska det sitta nått reflex baktill? Har inget sånt på min tror jag..

Och måste man stå som ägare för att kunna besikta, jag har inte fått papper om ägarbyte än...

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Edholm skrev:
Man ska inte behöva några brickor tror jag.. För i regbeviset står det att den variabla avgasporten är satt ur funktion !???

Ska det sitta nått reflex baktill? Har inget sånt på min tror jag..

Och måste man stå som ägare för att kunna besikta, jag har inte fått papper om ägarbyte än...
Vem som helst kan besiktiga den.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...