Strypa ned till 25kw för "Mellan-MC"

F000l

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
KTM EXC -05
Tjenare!
Först så vill jag be om ursäkt för att jag inte tog mig tid och sökte runt efter en redan skapad tråd om detta,, orkade bara inte då jag nyss kom hem från en 15 timmars lång bilresa :död

Jag undrar om det är möjligt att köpa en typ 1100 cc sporthoj och sedan göra nå riktigt rejäla hemmastrypningar och så besikta den som 25kw,, varefter man tar bort strypningarna och kör den original?? :rolleyes:

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Finns en massa trådar om detta. Men snabbt: Ska du göra egen strypning så måste du bänka hojen för att få ett intyg. Inte enkelt att veta hur mycket du ska strypa. Köper du en färdig strypning från Mc-kompaniet så skruvar du bara dit den och åker in och reg-besiktar.

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
väldigt få bolag går med på att försäkra på registrerad effekt utan går på ursprungseffekten, så om det är för den biten så kanske det inte är nån större idé att strypa den.

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
väldigt få bolag går med på att försäkra på registrerad effekt utan går på ursprungseffekten, så om det är för den biten så kanske det inte är nån större idé att strypa den.

bilsport & MC försäkrar för 25 kW. :) Fick samma pris för helförsäkring som jag skulle fått för halv annars. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln