Strypa R1:a till A2 - Är det möjligt?

Fekko

Ny medlem
Gick med
13 May 2016
Hoj
Yahama R1
Hej! Jag hittade ingen tråd så jag skapade en! Som rubriken lyder så skulle jag vilja har råd vid en strypning av r1 till 35kW. Jag är inte så hemma på detta men kan hojen kännas lite tråkig när den är strypt? Finns det blackbox likt på moppe där man kan ta bort strypningen ifall polisen kommer? Man vill ju igentligen gasa ;) Sedan vill jag ju såklart ha ett sjyst slipon så den låter som den ska!

Tack på förhand =)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Det är inte lagligt. A2 behörighet ger dig rätt att köra Max 35kw (48hk) hoj med en ursprungseffekt på 95hk.
Det säljs begagnade sporthojar som påstås är lagliga för A2 då de är strypta men så är alltså inte fallet längre.

Googla om A2 och läs på körkortsportalen.
Konstigt att du inte hittade något i ämnet här på sporthoj, finns mängder med trådar om det..:tummenupp

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
R1:a strypt går som fan! Oftast bättre än ostrypt för att all kraft kommer under 5,000rpm. Så man måste vara försiktigt som fan. Går på bakhjulet hela tiden, det är för jobbigt. Alla kör R1:eek:r utan strypning pga det.

Jag skulle hellre köpt en H2:a och strypa den. Mycket snällare och pga det är ny modell så har inte polisen koll på vilken klass den ligger i.

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
ess6W8Q.gif

Fekko

Ny medlem
Gick med
13 May 2016
Hoj
Yahama R1
R1:a strypt går som fan! Oftast bättre än ostrypt för att all kraft kommer under 5,000rpm. Så man måste vara försiktigt som fan. Går på bakhjulet hela tiden, det är för jobbigt. Alla kör R1:eek:r utan strypning pga det.

Jag skulle hellre köpt en H2:a och strypa den. Mycket snällare och pga det är ny modell så har inte polisen koll på vilken klass den ligger i.

Fast alla har ju inte lika mycket kunskap som dig, du behöver ju inte vara otrevligt och göra narr av mig för det. Heter du vurparen för du trillar så mycket eller?

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Fast alla har ju inte lika mycket kunskap som dig, du behöver ju inte vara otrevligt och göra narr av mig för det. Heter du vurparen för du trillar så mycket eller?

Ja, körde en strypt R1:a. Fick smeknamnet från ambulans personalen.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1

Du ...

Det finns 4 326 852 477 stycken trådar i detta ämne. Gissa om vi är RÄTT SÅ TRÖTTA PÅ DEM.

Att du INTE hittade en är närmast helt unikt, vad har du för webbläsare och sökmotor ? Jag vill också installera dessa nämligen !

Fekko

Ny medlem
Gick med
13 May 2016
Hoj
Yahama R1
@g3ting jag hittade iallfall ingen när jag sökte

- - - Updated - - -

@Yzf R1Du behöver inte dryga, var bara en enkel fråga. Kan du inte svara så låt bli att svara alls. Har inte tvingat dig att gå in på min tråd.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Oavsett lagligheten så finns det betydligt trevligare hojar att köra som 35 kw. Jag rekommenderar att du tittar på en twin 500 - 650 cc. Det är hojar som fungerar bra att köra med den effekten.

Fekko

Ny medlem
Gick med
13 May 2016
Hoj
Yahama R1
Tack för ditt trevliga svar! Får tänka över detta lite mer tror jag :) Tack för tipsen!

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Hej! Jag hittade ingen tråd så jag skapade en! Som rubriken lyder så skulle jag vilja har råd vid en strypning av r1 till 35kW. Jag är inte så hemma på detta men kan hojen kännas lite tråkig när den är strypt? Finns det blackbox likt på moppe där man kan ta bort strypningen ifall polisen kommer? Man vill ju igentligen gasa ;) Sedan vill jag ju såklart ha ett sjyst slipon så den låter som den ska!

Tack på förhand =)

Du måste nog ta priset i alla fall. Google-Fu är verkligen inte din starka sida.

Följ den här länken och begrunda din ofärdighet...och brist på initiativ...
Ytterligare en sån här strypningstråd...f-n vad underhållande...inte.

Hann bli både trea och fyra på bollen....nåja en del av de andra svaren som dök upp kompletterar detta rätt bra...

Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
@g3ting jag hittade iallfall ingen när jag sökte

- - - Updated - - -

@Yzf R1Du behöver inte dryga, var bara en enkel fråga. Kan du inte svara så låt bli att svara alls. Har inte tvingat dig att gå in på min tråd.
Visst är det en enkel fråga...som några så fint har påpekat så har den redan ställts en gazillion gånger.
Att inte hitta en tråd om detta är f-n i mig en verklig bedrift...ungefär som att skriva högskoleprovet, anstränga sig och prestera sämre än slumpade svar. Det är s.a.s bortom "att inte anstränga sig".

Fast du är väl mycket bättre på att hitta filmer och bilder med hydraulik- och pneumatiktema kan jag tänka mig?

Last edited:

Fekko

Ny medlem
Gick med
13 May 2016
Hoj
Yahama R1
Räcker 35 Kw för att göra en wheelie då? Eller behöver den lite mer klös?

Tänker nog ändå på en R1 med strypning..

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016

Nja, vill du göra wheelies så borde du ha mer effekt.

Har du kollat nå på Hayabusa? Kanonbra wheeliemaskin, helst med turbo då. Det är bara dra dit en blackbox i fall grabbarna i blått kommer för jag menar "Man vill ju igentligen gasa ;)"

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Om det nu hade varit lagligt hade du inte haft råd att försäkra den såvida du inte skiter ut pengar.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Vafan ska du strypa för? Är den ändå olaglig så då spelar det ju ingen roll, o eftersom ett a2-körkort inte gäller för den så är det ju fullkomligt skitsamma. Sluta släng bort pengar på körkortet o skaffa en retta o ut o kör bara - ingen minns en fegis!

Eller så skaffar du en hoj byggd för att köras med mindre effekt vilket är typ tusen gånger roligare än att köra strypt sporthoj. Och lagligt. Och försäkringen hjälper dig när det går åt helvete... Men det är ju klart, sporthojar är ju så snygga, o massor av brudar lär ju bli pilska när de ser en sporthoj, det vet ju alla... :glömdet

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-

Det är ingen Whellie maskin. Köp en Ktm motard / duke eller en gammal Yamaha mt 03 istället. En strypt r1 med 35 kw innebär en mycket " kort gas" på några mm. Motorn kommer aldrig iń i sitt arbetsområde. Spällsteg 2 öppnas aldrig o.S.V. Det är en totalt meningslös kombination.

G.Andersson

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2015
Hoj
duke 125
Fast du verkar ju redan ha en retta? :
Fekko
May 2016
Hoj:Yahama R1. :confused:

Men iallafall så behöver du värkligen inte ha 150häst för att slanga. Mina 15går bra än så länge. Andra tipps på hojjar om du ska wheela är
yamahas mt-07
Ktm 625/640/660 (strypt)
Ktm 690 smc/sm (strypt)
Ktm duke 690 (strypt)
Mm

Tänk på att du bara ska ha denna hoj i 2år sen så kan du åka vadsomhelst (förutsatt att du fortfarande lever.:crash)

Sen så är ju en sporthoj inte en ideal bakhjuls hoj då dom är ganska tunga och mycket av sen vikten (med förare) är fördelad över framhjulet. Sen om do klotar så kommer det att kosta skjortan för alla delar spm pajjar.
Har ts erfarenhet av bakhjulskörnig? Om inte så köp motard o va glad.

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...