Strypning gsx-r 750 -02 montering?

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Hejsan som topic lyder undrar jag vart min strypning ska monteras?
Jag har monterat trottelstoppen, men brickorna som medföljer vart ska jag montera dem i insugetgummit eller?

Hur i helsike får jag dem att stanna i det?
Dem trillar på spjället eller vad det är/heter när jag vrider på tändningen.

Ska man sätta slangklämmer om insuget så dem sitter där eller jag kanske sätter dem på fel ställe^^?


MVH Guldis
 

Mr Strider

Medlem
Gick med
27 Nov 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 650, Suzuki GSXR 600 Corona Edition...
Hej håller på med precis samma sak, men jag har fått dit brickorna men inte trottelstoppet så tänkte bara fråga hur du fick dit det?? Ser ut som man ska behöva plocka av halva motorn för att få dit den:confused:. Brickorna ska sitta på "undersidan" där det reda sitter slangklämor, Se bild.
 

Bifogat

  • nyyy.jpg
    nyyy.jpg
    63.2 KB · Visningar: 279

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Tjosan ja jag såg det sen med :) , fin bild :p. hmm trottelstoppen , får du montera genom den bulten som är strax ovanför justerskruvarna ja du ser vilken det är finns bara en som funkar , men den bulten är ju typ 30 cm den går igenom hela skitet så bara skruva av den fast glöm inte ta muttern på andra sidan.

dra ut bulten montera distansbrickan du fick med sen på med trottelstoppen och stick igenom bulten igen , ska ut ta foto på mitt
 

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
DSC00873.jpg
[/IMG]
 

Tibban

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Uppsala
Hoj
-02 Yamaha R6
Jag mellanreggade min R6 igår. "Glömde" att montera strypbrickorna. Dom startar ju inte ens hojen. Ni kanske jobbar i onödan... Om de redan finns effektintyg vill säga.
 
Last edited:

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Nepp dem gjorde inte det men samma kille besiktiga min hoj precis efteråt, tror han märkt skillnad om jag haft alla hästar kvar i hojen när han kör sin runda eller?
 

cunt!

Medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Finspång
Hoj
Suzuki GSXR750
Om man bara skulle montera det där trottelstoppet, hur mycket effekt kommer hojen ha då? Är det också så det märks att det inte är 25kW?
 

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Vet inte om dem märker det men klart den har ju samma hästar som orginal om du bara monterar trottelstoppen.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Blir lite konfunderad när ja tittar på bilderna.
Ska nämligen själv montera en strypningssats på min gixxer.
Är de inte så att brickorna ska sitta mellan förgasare och motor och inte mellan förgasare och luftburk som bilden visar?
 

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Den satsen jag hade monterades så som på bilden. Tog lite tid innan jag redde ut det men de fungerar :). Har du tänkt köra med satsen eller är det för regg besiktning? är de bara för regg hade jag bara satt på trottelstoppen.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Den satsen jag hade monterades så som på bilden. Tog lite tid innan jag redde ut det men de fungerar :). Har du tänkt köra med satsen eller är det för regg besiktning? är de bara för regg hade jag bara satt på trottelstoppen.

Men borde de ge nån effekt att sätta strypningarna i luftburken?:confused:
Insuget är väl mellan motor och förgasare och inte mellan luftburk och förgas?
Strypningen skall ej sitta där under längre tid nej.
Viktiga är att den går som strypt under regbesiktningen, vilket jag har svårt att tro om man monterar de i luftburken?
Eller hur är dina erfarenheter?
 

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
På min GSXR 600 så satt det likadana brickor, dock i insugen.
Annars lär man ju få knasknas gång om man inte ombestyckar rejält då hojen kommer få för mycket soppa.
Om dom sitter efter förgasarna så blir ju blandningen rätt utan ombestyckning.
Rätta mig om jag har fel.


Någon som vet om det sitter trottelstopp även på 600?
 

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Som du säger så monterades brickorna vid insugsbryggan... vet inte vad jag yra om igår... Jag försökte som på bilden ovan först men det fick jag inte att passa...
Men kan säga att när du kommer dit med papperna får du stå på dig lite att den är strypt för dem ville först inte godkänna mitt när han såg papperna...
Sen gick han ut kolla på hojen och kände på trotteln så märkte han att man kan gasa typ 1,5-2cm så skratta han typ och sa "hahahah jaa den är nog fan stryp" sen körde han en vända och så var de klart...

Så kort sagt hade jag bara slängt på trottelstoppen om jag gjort samma sak idag...

Svanstedt: Skulle tippa på att det sitter trottelstopp som strypning på en 600 också...
 

Lanson

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2008
Ort
i garaget
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -02 och Yamaha Tzr 125 -98
Det var någon som sa att man förmodligen inte skulle märka någon skillnad om bara brickorna satt i men inte trottelstoppen... jag märkte en jäkla skillnad! min GSXR 600 gjorde knappt 160km/h med brickorna i:död
 

Tulip

ADV
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -01
Lite ot men vad händer om man åker av vägen med en hoj som är strypt bara i papper? Får man ut något på försäkring osv?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top