Lurch skrev:Tjena.
Hörde nåt snack om att KTM 640 LC4 Supermoto är strypt på 2:an och 3:an pga bullerrestriktioner eller liknande. Ligger det nån sanning i det? Kan det fixas och i såna fall hur?
Lurch skrev:Och vad får man ut av detta på papperet och i körglädje?
TomK skrev:Inte så mycket, annat än att förgasaren reagerar som den ska vid fullgas på tvåan och trean - istället för att sega sig pga pysläcka via vakuumventilen. Det är verkligen bara vid fullgas till det tar stopp i handtaget, som EPC:n träder i kraft.
Tom Byron skrev:Å det är ju rätt viktigt ifall du vill jönsa runt på slangen, speciellt ifall du har org. burken på.
Kör så det ryker......
Lurch skrev:Heda, det var jag som stod bakom dig med en grön ZX-7:a på Midlanda ett av passen på förmiddan! Hade dina avgaspuffar rätt i nyllet... Det kanske var det som fick mig att bestämma mig för att byta?
Honung skrev:Tjena Lurch!
Hör av dig till mig så ska du få prova en ostrypt 640, är liksom en helt annan hoj när man plockat strypningar och fixat med munstycken mm, har för mig att jag berättade detta för dig på en 30års skiva för ett par veckor sedan men jag kan minnas fel.
hagenblad skrev:Jag pluggade också igen förgasarens två slangar som släpper in luft på "strypställen". Det översta i klockan och den utstickande vinklade slangen. på övre delen av fuggen. Funkar bra.
TomK skrev:Hålet via det vinklade röret är ett "utblås" och bör lämnas öppet. Återanvänd den böjda slangen och det lilla metall-luftfiltret till det.
Goldwing_WannaB skrev:Finns nån site där all "avstrypning" finns vackert dokumenterat i text och bild? Orkar inte tröska igenom 100-tals gamla trådar här...
TomK skrev:Hålet via det vinklade röret är ett "utblås" och bör lämnas öppet. Återanvänd den böjda slangen och det lilla metall-luftfiltret till det.
motardnisse skrev:Vad händer om man pluggar båda? Jag gjorde det på min 640 -01 och det funkade bra?
TomK skrev:Du får inte korrekt ventilation av förgasaren och därmed antagligen försämrad funktion hos vakuumsliden (rör sig säkert långsammare pga "andnöd").
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|