Strypning Tzr.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Strypning tzr

Behöver dimension på en 11kW strypning i avgassystemet till tzr 125. Någon?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
grabbar.. är det nån av er som fattar varför alla brickor är typ 25mm. samma på min hoj (9kw) och på kompisens som har NS125rh2 (11kw) samt 2 andra polares.. NSR och TZR.

Tycker det låter konstigt att jag ska ha 25mm när alla 11kw:are har de. :S
Nån som har en logisk förklaring?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Här har du en vettig förklaring: STANDARDMÅTT!
Men det jag just undrade är varför man stryper till 9 och 11 kw med samma strypning :S.. dom borde ju absolut ligga på samma effekt :S
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
philsson skrev:
grabbar.. är det nån av er som fattar varför alla brickor är typ 25mm. samma på min hoj (9kw) och på kompisens som har NS125rh2 (11kw) samt 2 andra polares.. NSR och TZR.

Tycker det låter konstigt att jag ska ha 25mm när alla 11kw:are har de. :S
Nån som har en logisk förklaring?

jag tror inte att det är uppmätt till 9kW det är väl bara uträknat..men vad vet jag jag kör ju custom..
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
philsson skrev:
Men det jag just undrade är varför man stryper till 9 och 11 kw med samma strypning :S.. dom borde ju absolut ligga på samma effekt :S
Många andra saker som skilljer. Portning, komp, förgasarstorlek mm.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
cRoC skrev:
Med tanke på komp.. Nån som har ökat kompet i sin tzr? :) Har gaaaanska lågt orginal
Har haft seriösa funderingar men har alltid kommit fram till att det inte är någon idé. Säljer till våren iaf.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Biifer skrev:
Många andra saker som skilljer. Portning, komp, förgasarstorlek mm.
Om jag ska vara riktigt tydlig så har vi samma i allt!.. samma förgasare, cylinder, motor i övrigt, ventil, avgassystem, och munstycke. samma bricka och endå olika kw i papperna :S då NS F mot NS Rh2
 

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Om jag ska vara riktigt tydlig så har vi samma i allt!.. samma förgasare, cylinder, motor i övrigt, ventil, avgassystem, och munstycke. samma bricka och endå olika kw i papperna :S då NS F mot NS Rh2

Annan portning o annat avgassystem.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
philsson skrev:
Och då är frågan vad portning är. :va hört det nämnas många gånger.
här kanske man får chansen att få hojen å gå bättre :)


Han menar alltså kanalernas former och storlekar i cylindern.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
cRoC skrev:
Han menar alltså kanalernas former och storlekar i cylindern.
Jag hade en svag bild att det handlade om att man typ gjorde ytorna mer lisa så att flödet rann på bättre. men om jag förstår dig rätt så är det olika hur kanalerna ser ut?.. i så fall är väl det bara dom på blocket.. :va för de e ju samma cylinder. kan jag förbättra detta själv ?.. kanalerna asså. typ slipa då eller
 

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Jag hade en svag bild att det handlade om att man typ gjorde ytorna mer lisa så att flödet rann på bättre. men om jag förstår dig rätt så är det olika hur kanalerna ser ut?.. i så fall är väl det bara dom på blocket.. :va för de e ju samma cylinder. kan jag förbättra detta själv ?.. kanalerna asså. typ slipa då eller

Likadan inte samma! :fatta!

Asså ta om det så man kan läsa o fatta vad du menar, menar du att det bara e kanalerna i blocket du kan slipa? :va

Du kan öppna upp avgasporten och insugskanalerna.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
philsson skrev:
Jag hade en svag bild att det handlade om att man typ gjorde ytorna mer lisa så att flödet rann på bättre. men om jag förstår dig rätt så är det olika hur kanalerna ser ut?.. i så fall är väl det bara dom på blocket.. :va för de e ju samma cylinder. kan jag förbättra detta själv ?.. kanalerna asså. typ slipa då eller

Ja men innan du ger dig in inåt så läs för helvete en bok om det!! :) Och mitt tips är att börja med kolvmodifiering, inte lika dyrt om det går åt helvete!

Edit: Såg ett dremelliknande verktyg på Micro för 200 spänn. Skulle nog passa bra till att porta, ska själv köpa mig ett.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
eh vet inte om det ens är lönt. känns inte som att jag kommer vinna så mycket effekt på det. bara större risk att skiten rasar.. och till solid så menar jag ju såklart att det är likadanna motorer så långt jag vet. Det enda jag kan tänka mig skiljer (eftersom jag inte är säker på att det är LIKADANT) är ju då kanalerna i blocket. men syftade på hur jag skulle bära mig åt överhuvudtaget på cylinder osv.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top