cRoC skrev:Behöver dimension på en 11kW strypning i avgassystemet till tzr 125. Någon?
Solid snake skrev:25mm innerdiameter, kröken kan du mäta själv.
Kollade lite på min strypning, yttrdiametern på strypningen ska vara 32mm.cRoC skrev:Snabbt och enkelt, precis som jag vill ha det Tack!
Solid snake skrev:Kollade lite på min strypning, yttrdiametern på strypningen ska vara 32mm.
Men det jag just undrade är varför man stryper till 9 och 11 kw med samma strypning :S.. dom borde ju absolut ligga på samma effekt :SSolid snake skrev:Här har du en vettig förklaring: STANDARDMÅTT!
philsson skrev:grabbar.. är det nån av er som fattar varför alla brickor är typ 25mm. samma på min hoj (9kw) och på kompisens som har NS125rh2 (11kw) samt 2 andra polares.. NSR och TZR.
Tycker det låter konstigt att jag ska ha 25mm när alla 11kw:are har de. :S
Nån som har en logisk förklaring?
Många andra saker som skilljer. Portning, komp, förgasarstorlek mm.philsson skrev:Men det jag just undrade är varför man stryper till 9 och 11 kw med samma strypning :S.. dom borde ju absolut ligga på samma effekt :S
Biifer skrev:Många andra saker som skilljer. Portning, komp, förgasarstorlek mm.
Har haft seriösa funderingar men har alltid kommit fram till att det inte är någon idé. Säljer till våren iaf.cRoC skrev:Med tanke på komp.. Nån som har ökat kompet i sin tzr? Har gaaaanska lågt orginal
Om jag ska vara riktigt tydlig så har vi samma i allt!.. samma förgasare, cylinder, motor i övrigt, ventil, avgassystem, och munstycke. samma bricka och endå olika kw i papperna :S då NS F mot NS Rh2Biifer skrev:Många andra saker som skilljer. Portning, komp, förgasarstorlek mm.
philsson skrev:Om jag ska vara riktigt tydlig så har vi samma i allt!.. samma förgasare, cylinder, motor i övrigt, ventil, avgassystem, och munstycke. samma bricka och endå olika kw i papperna :S då NS F mot NS Rh2
Och då är frågan vad portning är. hört det nämnas många gånger.Solid snake skrev:Annan portning o annat avgassystem.
philsson skrev:Och då är frågan vad portning är. hört det nämnas många gånger.
här kanske man får chansen att få hojen å gå bättre
Jag hade en svag bild att det handlade om att man typ gjorde ytorna mer lisa så att flödet rann på bättre. men om jag förstår dig rätt så är det olika hur kanalerna ser ut?.. i så fall är väl det bara dom på blocket.. för de e ju samma cylinder. kan jag förbättra detta själv ?.. kanalerna asså. typ slipa då ellercRoC skrev:Han menar alltså kanalernas former och storlekar i cylindern.
philsson skrev:Jag hade en svag bild att det handlade om att man typ gjorde ytorna mer lisa så att flödet rann på bättre. men om jag förstår dig rätt så är det olika hur kanalerna ser ut?.. i så fall är väl det bara dom på blocket.. för de e ju samma cylinder. kan jag förbättra detta själv ?.. kanalerna asså. typ slipa då eller
philsson skrev:Jag hade en svag bild att det handlade om att man typ gjorde ytorna mer lisa så att flödet rann på bättre. men om jag förstår dig rätt så är det olika hur kanalerna ser ut?.. i så fall är väl det bara dom på blocket.. för de e ju samma cylinder. kan jag förbättra detta själv ?.. kanalerna asså. typ slipa då eller
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |