Strypning

Viking_vh

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito
tja tänkte skaffa lätt mc men jag ska köpa en yamaha r6 :yoparty och strypa ner fugerar det eller pajar motorn?

Sen är det bara fixa mindre strypningar sen med mällan hoj eller:confused: :confused:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Viking_vh skrev:
2489318 tja tänkte skaffa lätt mc men jag ska köpa en yamaha r6 :yoparty och strypa ner fugerar det eller pajar motorn?

Sen är det bara fixa mindre strypningar sen med mällan hoj eller:confused: :confused:
:7peta Tror du skall fokusera att läsa teoriboken innan du funderar på att köpa mc. För där står det klart och tydligt (även på vv.se) att en lätt mc får vara på max 125cc och ha en maxeffekt på 11kw

Viking_vh

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito
Lundgren skrev:
2489320 :7peta Tror du skall fokusera att läsa teoriboken innan du funderar på att köpa mc. För där står det klart och tydligt (även på vv.se) att en lätt mc får vara på max 125cc och ha en maxeffekt på 11kw

men vet du hur det är med mellan mc?
är det som vanlig mc eller hur gammal ska man vara för det?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Viking_vh skrev:
2489355 men vet du hur det är med mellan mc?
är det som vanlig mc eller hur gammal ska man vara för det?
En melan hoj får ha vlken kubik som helst men stryptt till 25 kw och ett viktförhållande på 0,16 kw/kg ( eller har de nya reglerna börjat gälla?) Och för att ta mellan måste man vara 18 år. Allt detta står på www.vv.se men det var kanske lite långsökt :näsblod

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Viking_vh skrev:
2489318 tja tänkte skaffa lätt mc men jag ska köpa en yamaha r6 :yoparty och strypa ner fugerar det eller pajar motorn?

Haha.. du är rolig :D Då kan ju 16 åringar köra hayabusa turbo (strypta:tungan )

men som han ovan sa max 125 cc och 11 kw...

BTW kasnek lite ur ämnet kan man lägga på en trybo på en honda CBR eller annan 4-takt?

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
125_next skrev:
2489465 Haha.. du är rolig :D Då kan ju 16 åringar köra hayabusa turbo (strypta:tungan )

men som han ovan sa max 125 cc och 11 kw...

BTW kasnek lite ur ämnet kan man lägga på en trybo på en honda CBR eller annan 4-takt?
allt går om man har tillräkligt med pengar!

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
.. herre jusus... du kan inte köpa en R6a och strypa ner till lätt mc.
det är en regel som säger att en lätt Mc får inte överstiga 125cc.
men du kan köpa en R6a och strypa ner till mellan hoj. på 25KW

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
!ante skrev:
2489480 allt går om man har tillräkligt med pengar!

Vad kostar ett mindre turbo agregat ett litet kan väll inte gå mer än 5 men det är andra grej man ska ha också?

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
125_next skrev:
2489520 Vad kostar ett mindre turbo agregat ett litet kan väll inte gå mer än 5 men det är andra grej man ska ha också?
vågar inte utala mig om detta, snackade med en kille vi köpte solfångare och han hade ett litet aggregat han tänkte montera in i sin gräsklippartraktor, d var itne så dyrt har dock inte kvar den här killens mail eller adnra uppgifter om aggregatet.
du får ju räkna med att köpa en kompsänkt kolv(eller dubbla topppackninger) sedan tror jag itne soppan räcker osv det drar iväg....

annars tjöp min hojj så har du garenterat bra drag:yoparty

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
125_next skrev:
2489520 Vad kostar ett mindre turbo agregat ett litet kan väll inte gå mer än 5 men det är andra grej man ska ha också?

Ska du få turbon och funka på hojen så skulle jag tippa på att du får lägga ner lika mycket pengar på turbon som hojen kommer kosta.
Köp en 2takt och var glad om du vill åka fort.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Saabmosare skrev:
2489755 Ska du få turbon och funka på hojen så skulle jag tippa på att du får lägga ner lika mycket pengar på turbon som hojen kommer kosta.
Köp en 2takt och var glad om du vill åka fort.
Nope faktiskt inte 2-3000 skulle en farsan känner ha för att fixa det. Tvivlar inte på att han vet vad han gör då han bredar förbräningsrum åt porsche (Klyver, fyller ut, tigar ihop) och bytter ubo och massa med bibehålen NYBILSGARANTI.

Men jag tror inte genomsnilige 16 åringen klarar det direkt..

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Kronen skrev:
2489501 .. herre jusus... du kan inte köpa en R6a och strypa ner till lätt mc.

Borde gå om man "stoppar/fodrar" cylindarna till max 125 cc :tungan :4skrika

uujujujhu.. :tomten

Viking_vh

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito
Kronen skrev:
2489501 .. herre jusus... du kan inte köpa en R6a och strypa ner till lätt mc.

Jag tror jag har fattat det där med mellan hoj och lätt mc reglerna nu :tummenupp

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
prulle skrev:
2489806 Nope faktiskt inte 2-3000 skulle en farsan känner ha för att fixa det. Tvivlar inte på att han vet vad han gör då han bredar förbräningsrum åt porsche (Klyver, fyller ut, tigar ihop) och bytter ubo och massa med bibehålen NYBILSGARANTI.

Men jag tror inte genomsnilige 16 åringen klarar det direkt..

De är en sak på en bil. en helt annan på en hoj. Vet du vad mc express tar för sina turbosatser, och då bygger dom inte bara en utan massvis vilket sänker kostnaden en bra bit. Ca 40-50 000. FÖr komplett sats. SÅ tvivlar på att han slänger ihop en fullt fungerande sats för 2-3000:- Sen att han är en jävla bra mekaniker är en annan sak.

http://www.mc-xpress.com/

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...