Strypning?

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Jag ska kanske köpa en hoj som är ostrypt på papprena. Nu undrar hur man ska få något sorts intyg på att den är strypt, man måste ju besiktiga om den, men kan bilprovningen kolla sånt också, att den är på 11kW? Eller måste man göra det separat? Och vad kostar skiten? :va

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
Man kan väl typ bara sätta en loppa i avgassystemet. :rock Och beroende på vad det är för cykel så finns det säkert nåt annat som du kan göra!! :hej

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Du måste ha ett intyg på att den är korrekt ditsatt. Så en mcaffär måste göra det här. Jag har bara hittat 11kW strypningar på nätet och dom kostade 2000-3000kr, sen ska den ju sättas dit. Jag skulle köpa en hoj som är 11kW på pappret, blir mycket lättare så. Vad är det för hoj du snackar om ?

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
cRoC skrev:
Du måste ha ett intyg på att den är korrekt ditsatt. Så en mcaffär måste göra det här. Jag har bara hittat 11kW strypningar på nätet och dom kostade 2000-3000kr, sen ska den ju sättas dit. Jag skulle köpa en hoj som är 11kW på pappret, blir mycket lättare så. Vad är det för hoj du snackar om ?

Det är en aprilia af1 sport -90. Snubben har strypningssats, men den är som sagt ostrypt på papperet. Jag undrar bara vad det kostar att nån mäter effekten och intygar att det är 11kW eller mindre... :confused:

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
NatoN skrev:
Det är en aprilia af1 sport -90. Snubben har strypningssats, men den är som sagt ostrypt på papperet. Jag undrar bara vad det kostar att nån mäter effekten och intygar att det är 11kW eller mindre... :confused:

Har för mig att det bara är att montera något som stryper och sen så är det bara att skriva ett intyg om vad som är gjort och hur det är gjort....

om jag kommer ihåg rätt.... kolla med mc-kompaniet dom har strypningsatser till nästan alla hojar och då fungerar det iaf som beskrivningen ovan

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
För att få den registrerad som 11kw måste du registreringsbesiktiga hojen med strypning och intyg. Om han har en strypning är frågan om han har intyg på strypningen? Jag har för mig att intygen är tidsgällande.

Alltså. Strypning och intyg på strypningen. Och sedan intyg på att strypningen verkligen är monterad. Det intyget skrivs av verkstad eller vem som helst som kan intyga att strypningen är monterad.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Out_Spinner skrev:
För att få den registrerad som 11kw måste du registreringsbesiktiga hojen med strypning och intyg. Om han har en strypning är frågan om han har intyg på strypningen? Jag har för mig att intygen är tidsgällande.

Alltså. Strypning och intyg på strypningen. Och sedan intyg på att strypningen verkligen är monterad. Det intyget skrivs av verkstad eller vem som helst som kan intyga att strypningen är monterad.

TAck :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...