Rg 125f -92
Ny medlem
Jag hade tänkt att ta bort strypningarna på min RG men det går inte enligt planerna, varför jag vill ta bort dom är bl.a. för att den drar 1 liter milen nu och för att jag vill ha mer att köra med.
Vad jag har fått fram så ska det finnas två strypningar, en i avgassystemet, den har jag kollat och den är borta men vad jag har hört så gör den varken till eller från.
Den andra ska vara en elektronisk "burk" som sitter under tanken på ramen.
Det jag fattade av hjälpen jag fick var att man skulle klippa jord kabeln på den, så jag mätte med instrument och fick fram att det var den svarta, men då fick den bara fnatt och gick fram och tillbaka utan resultat effektmässigt på provkörningen.
Jag har provat alla varianter med att kopplat ur en kabelsko och andra i m.m. utan resultat.
Så hur ska man nu göra? Någon som har eller haft en liknande mc som kan svara?
Mycket tacksam för svar.
Vad jag har fått fram så ska det finnas två strypningar, en i avgassystemet, den har jag kollat och den är borta men vad jag har hört så gör den varken till eller från.
Den andra ska vara en elektronisk "burk" som sitter under tanken på ramen.
Det jag fattade av hjälpen jag fick var att man skulle klippa jord kabeln på den, så jag mätte med instrument och fick fram att det var den svarta, men då fick den bara fnatt och gick fram och tillbaka utan resultat effektmässigt på provkörningen.
Jag har provat alla varianter med att kopplat ur en kabelsko och andra i m.m. utan resultat.
Så hur ska man nu göra? Någon som har eller haft en liknande mc som kan svara?
Mycket tacksam för svar.