Estremo skrev:En bricka i början av avgassystemet som du plockar bort. Sen är det även en plugg på motorn som du skruvar bort och monterar istället dit en liten sak som pumpar in olika mycket bränsle beroende på vilket varvtal du har. Sen är det klart. Känner jag mig riktigt snäll kan jag kanske tom ta några kort på hur det ser ut.
Ungefär så. Jag vet inte exakt vad det är för skillnader men det jobbar nog på lite olika sätt tror jag.Vastrix skrev:Är ATAC motsvarigheten till YPVS lr betyder det nått annat? Funkar det på samma sätt?
Estremo skrev:Ungefär så. Jag vet inte exakt vad det är för skillnader men det jobbar nog på lite olika sätt tror jag.
cRoC skrev:Har ingen nsr men försöker hjälpa damen: Vad är "En sån här" och vart får man tag på den ? Hur satt pluggen fast och hur fick du bort den ?
EBS skrev:YPVS/RC Valve (Hondas motsvarighet) är varvtalsstyrd genom en elektronisk box och ATAC är vakumstyrd. YPVS/RC Valve är alltså lite mer exacta och lättare att ställa in.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari