Strypningsfråga

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Hej.

Jag har en Suzuki gsxr 600 - 01(Insprut) som i dag är strypt till 25 kw. Strypningen är utförd av AVA MC. Men när jag mailar dem och frågar hur min strypning sitter så kan de inte ens ge en hint utan säger att jag måste komma in till dem för att få det fixat eftersom det finns så många olika typer av sätt som man kan strypa på.

Det känns som att gasreglaget är strypt samt luftintag eller insprut...

Mina frågor är.

Hur många typer av strypningar finns det? är det svårt att lista ut hur den är strypt? Verkar ju som att det borde gå att plocka bort själv.

Någon som har en aning eller strypt/strypt av denna modell förut?
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
det ska stå i registreringsbeviset hur den är strypt om jag kommer ihåg rätt :tummenupp
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Hah möjligtvis i den förra dämparen men inte i denna kan jag lova

Johan har du koll på strypningar?

Nej de kan ja väl inte säga, men tycker det verkar lite larvigt att AVA att inte kunna säga mer än att du måste in med cykeln.
Men du kan väl kolla insuget, där ligger strypningen på husan iaf. Annars kan väl gas-wajern var spärrad så att du inte kan vrida fullt.
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Nej de kan ja väl inte säga, men tycker det verkar lite larvigt att AVA att inte kunna säga mer än att du måste in med cykeln.
Men du kan väl kolla insuget, där ligger strypningen på husan iaf. Annars kan väl gas-wajern var spärrad så att du inte kan vrida fullt.

aaa det jag märker är ju att gasreglaget inte går att dra fullt ut, sen går det att varva till 9 000 rpm. Kan det vara så att det räcker med att strypa vajern utan att behöva strypa insprut eller insuget?

Det står längst ner på "övriga uppgifter" i del1 på min hoj :)

Jag kollade regbesiktningsbeviset men där stod inget :(
 
Last edited:

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
a det jag märker är ju att gasreglaget inte går att dra fullt ut, sen går det att varva till 9 000 rpm. Kan det vara så att det räcker med att strypa vajern utan att behöva strypa insprut eller insuget?

Tror det är bäst om nån som vet mer svarar faktiskt.

När är det kortet övergår föresten, innan vi åker på första trippen?
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Tror det är bäst om nån som vet mer svarar faktiskt.

När är det kortet övergår föresten, innan vi åker på första trippen?

Det övergår i augusti.. Men har lyssnat med min försäkring och den är försäkrad på full effekt så försäkringen gäller även om jag stryper av, tänkte att jag lär mig strypa den så om jag skickas på flygande besiktning så hinner man sätta dit allt igen :)
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Det övergår i augusti.. Men har lyssnat med min försäkring och den är försäkrad på full effekt så försäkringen gäller även om jag stryper av, tänkte att jag lär mig strypa den så om jag skickas på flygande besiktning så hinner man sätta dit allt ige

Nja försäkringen behöver ju inte gälla om du inte har behörighet för fordonet
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Tack :D
Verkar ju bara vara gasreglaget!

" throttle control cable stop" står det

Fast det finns väl fler sätt att strypa än just Alphatechniks strypsatser. men de är nog de vanligaste :)
Men du kan ju alltid kolla ifall det sitter ett par brickor i insuget, det är ju inte så jobbigt att kolla iallafall, då jag åtminstone var tvungen att plocka bort allt ovanför motorn för att komma åt strypningen till gasen :)
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Fast det finns väl fler sätt att strypa än just Alphatechniks strypsatser. men de är nog de vanligaste :)
Men du kan ju alltid kolla ifall det sitter ett par brickor i insuget, det är ju inte så jobbigt att kolla iallafall, då jag åtminstone var tvungen att plocka bort allt ovanför motorn för att komma åt strypningen till gasen :)

Ok aaa :) Jag mailade Mc-kompaniet för att se exakt hur den är strypt :)

Tack för dina tips:tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top