Stulen 17/5: Kawasaki ZX-10R 2008

Crille113

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Ort
Kungsholmen
Hoj
Stulen: Kawasaki Zx-10R 2008
STULEN 17/5: Kawasaki ZX-10R 2008 (BILDER FINNS NU FRÅN ÖVERVAKNING!!)

Och där försvann min första Motorcykel...

Lördagen den 14/5 blev jag lycklig ägare till min första motorcykel efter nytaget MC körkort. Hade länge funderat kring Ninjan och fann ett perfekt objekt på blocket utanför Enköping. Blev affär på plats och singlade hem mycket nöjd.
Hemma i Sthlm har vi i föreningen ett gemensamt garage där jag ställde av MC med 2 lås. Eftersom vi både har ett företag som sitter i garaget samt filmövervakning, planerade jag att under veckan inhandla GPS och ev. tala med föreningen om borrning i mark för att låsa fast mcn.
Söndagen och måndagen tog jag en sväng ut och ställde sedan av den för arbete på tisdagen.

Tisdag kväll har jag med en vän för att visa skönheten som självklart är puts veck. Chockad tar jag kontakt med föreningen för övervakningsfilmen. På denna syns jag 21:30 parkera. Kl 04:15 rullar en trött Volvo 740 som verkar vara 4 sitsig i framsätet ner och snurrar 2 varv i garaget. Nästa sekvens sker 09:15 då en Vit Mercedes VITO kör ner, backar fint fram och 2 killar kliver ur bak, in med hojj. 4 min klart.

Filmen finns nu hos vänner och polis, tyvärr är reg skylt mkt svårtydd.

Så summan av min MC sommar blev 2 dagar. Känns verkligen förjävligt.

Om någon ser den eller hör något kring delar eller billig "banhojj" finns 5000:- i hittelön men antar att den fått bärhjälp långt ner i Europa vid detta lager.



//Christian

Hittelön eller tips som leder till löst brott 5000:-

KAWASAKI NINJA ZX-10R 2008

REG NR: GTA 811
 

Bifogat

  • ninja2.jpg
    ninja2.jpg
    140.4 KB · Visningar: 290
  • bild5.JPG
    bild5.JPG
    57.2 KB · Visningar: 371
  • image009.jpg
    image009.jpg
    46.7 KB · Visningar: 362
  • bild.JPG
    bild.JPG
    56.6 KB · Visningar: 357
Last edited:

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R 636 -04
Fyfan.. jag hoppas att du får tillbaka hojen samt att de som plockat hojpan får vad de förtjänar.

Vidrigt.
 

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Oslo
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Fy fan vad tråkigt, hojen såg ju grymt snygg ut:( Hoppas du får ut bra på försäkring, och allt detta på Norges nationaldag! Folk e bra fräcka
 

Antec

Att vara lycklig, Är väl inte OLAGLIGT
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Mjölby
Hoj
-08 Honda cbr 1000
En jobbar kompis bror som bor där någonstans i trakten har oxå blivit av med sin zx10 -08. Men jag har för mig att de va förra veckan lr i helgen..
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
så jävla tråkigt.. hoppas det löser sig och att säsongen kommer igång för dig ändå.
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Verkar ha varit en vit vito med i flera stölder senaste veckan.. Hoppas det blir hårdspan nånstans så att dom jävlarna åker dit! Sjukt trist! :mad:
 

Insane

Insane
Gick med
21 Jan 2004
Ort
I en håla utanför Lund
Hoj
Letar 1098
Får du ut något på försäkringen..? Om jag läst korrekt ovan så ställde du av hojen efter att du kört färdigt på Måndagen.. Hade du garageförsäkring ? *hoppas*
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Får du ut något på försäkringen..? Om jag läst korrekt ovan så ställde du av hojen efter att du kört färdigt på Måndagen.. Hade du garageförsäkring ? *hoppas*

han menade nog att han parkerade den för att han hade arbetsdagar framöver. inte ställa av i den bemärkelsen.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Syns personerna tydligt på filmen?

Isåfall upp på tuben, här och/eller flashback.. så kanske någon känner igen dem.

sen är det bara till att damma av golfklubborna...
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
precis. ut med alla detaljer du kan. partiellt regnummer, bilder på personerna osv...
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Tråkigt, tänker varje dag man går ut till garaget om hojen ska stå där eller inte. Hoppas du får tillbaka den hel och fin.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Fan va surt! Sjukt mkt stölder nu..
När du säger att skylten är mkt svårtydd, menar du att det är omöjligt att ta fram den, eller att det skulle kunna gå?

Minns en kille på ett annat forum som hade problem med att tyda en skylt vid ett inbrott eller var det nu var. Efter nån dag hade vi lyckats få fram regnumret med hjälp av photoshop och transportstyrelsen!
Har du en bild så finns det nog många här som hjälper till:)

Edit
http://www.zatzy.com/allmaent/342081-parkeringsskada-hjaelp-mig-fa-fram-reg-nr.html
 
Last edited:

Insane

Insane
Gick med
21 Jan 2004
Ort
I en håla utanför Lund
Hoj
Letar 1098
han menade nog att han parkerade den för att han hade arbetsdagar framöver. inte ställa av i den bemärkelsen.

Inte så han formulerar sig. Brukar du säga till någon att typ *nu kör jag hem och ställer av hojen*, när du skall hem och parkera bara..?

Jag kör ofta med av och påställning då jag jobbar lite knepiga scheman med långa pass så när jag jobbar så blir det inte tid till mycket annat och då försäkring kostar typ 100kr om dagen så är det lönt att ställa av om man inte skall köra på några dagar..

Får som sagt hoppas att han hade garageförsäkring som träder i kraft i samband med avställningen.
 

Crille113

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Ort
Kungsholmen
Hoj
Stulen: Kawasaki Zx-10R 2008
Syns personerna tydligt på filmen?

Isåfall upp på tuben, här och/eller flashback.. så kanske någon känner igen dem.

sen är det bara till att damma av golfklubborna...

Personerna syns vagt på avstånd. REG skylt mkt dåligt på det material jag erhållit(fot sekvens). Bättre på Video som jag inväntar från övervakningsbolag. Återkommer med mer info inom kort.

Verkar ha varit en vit vito med i flera stölder senaste veckan.. Hoppas det blir hårdspan nånstans så att dom jävlarna åker dit! Sjukt trist! :mad:

Finns tråd till den VITON du pratar om? Länka gärna.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Fy fan vad tråkigt, hojen såg ju grymt snygg ut:( Hoppas du får ut bra på försäkring, och allt detta på Norges nationaldag! Folk e bra fräcka

18:e maj? :va

Till TS: Surt med klåfingriga typer. Likaväl kanske att du inte tog dem i akten. Jag hade nog skakat galler för lustmord.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag vill gärna se materialet sen, om möjligt.
Bor ju ute i förorten där typer som dessa rör sig, har för mig jag sett just en vit vito med här ute, behöver ju inte vara den men jag vill gärna ha koll på den eftersom jag själv har hoj....
Sen kanske man känner igen någon på bilderna :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top