Stulen båge = trassel

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
Blev av med min båge för ca en månad sedan, har helförsäkring så trodde det skulle lösa sig smärtfritt. Men nu visar det sig att mina ersättningspengar bara kan lösas ut när jag köper en ny båge hos en mc-handlare! Känner mig rätt lurad! Har någon erfarenhet av detta? Mitt bolag påstår att alla gör så här!

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Sugar skrev:
Blev av med min båge för ca en månad sedan, har helförsäkring så trodde det skulle lösa sig smärtfritt. Men nu visar det sig att mina ersättningspengar bara kan lösas ut när jag köper en ny båge hos en mc-handlare! Känner mig rätt lurad! Har någon erfarenhet av detta? Mitt bolag påstår att alla gör så här!

De flesta gör nog så men det är ju inte svårt att gå runt det. På Trygghansa räckte det med att man skickade in ett kvitto på en handpenning på en ny motorcykel. Dvs skriv ett låtsaskvitto på en motorcykel med en kompis så får du loss pengarna.
...och de kan inte tvinga dig att köpa hos en mc-handlare.

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
Sugar skrev:
Så är det nog.Dom tror nog det blir mindre bedrägerier på så sätt.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Jag fick pengar av IF.... 14 dagar tog det. Bra tycker jag !

Synd att dom krånglar.... men det står säkert i vilkoren för din försäkring :(

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Sugar skrev:

Köp en minimoto eller nåt, så får du väl resten kontant.

GeEssKryssÄrr

FullFartFramåt
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
XT600 :-)
Vägen svängde men inte jag. :3freak Hojen utdömd och värderad på 4 dagar. Pengar på kontot efter ytterligare 1 vecka. Snabba grabbar på Bilsport&MC! Iofs. ingen stöld, men jag glatt överraskad! Bra betalt och inget snack om vad jag skulle köpa för pengarna. Synd att det inte går att försäkra en GSXR1000 på det bolaget

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
ola_sandin skrev:
Köp en minimoto eller nåt, så får du väl resten kontant.

Tror inte det funkar, inga kontanter alls verkar det som.
Dom vill att man skriver under ett papper som ger bolaget fullmakt att betala ut till Mc-handlare. Det tolkar jag som att man måste godkänna det, dvs att man kanske inte behöver egentligen.
Men vill ha lite mer på fötterna innan man gör nåt åt saken...
Har kollat igenom villkåren men hittar bara uppgifter om självrisk och godkända lås osv.. Börjar bli less på det här!

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Hittar du inget hos någon handlare som du vill ha då?

snibben

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Cbr 954-02
Sugar skrev:

Jag hade Länsförsäkringar och fick 90 000:- insatta på konto för mc samt 17000:- för utrustning utan problem(minus självrisken).
//Johan

JN

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Får se.....
Stor skillnad på att få hojen stulen eller klota den.. Inte lika många som fejkar en krasch som en stöld....

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
vilket bolag har du..jag sitter och väntar på svar från folksam nu om vad jag ska få ut för min den har ju inte kommit till rätta :mad:

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
Jag har Tennant! Tycker inte dom har att göra med vem man köper hojen av.
Det finns lite mer att välja mellan om man köper privat plus att det är billigare!
Upp till kamp :mad:

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Min förra hoj blev stulen, försäkrad hos Tennant.

Fick inga pengar i handen, men lyckades få köpa av en privatperson istället för hos handlare efter att ha legat på lite.

/Martin

Sugar skrev:
Jag har Tennant! Tycker inte dom har att göra med vem man köper hojen av.
Det finns lite mer att välja mellan om man köper privat plus att det är billigare!
Upp till kamp :mad:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Låter ju knäppt.
Om man vill sluta köra mc då har man inte rätt att få pengarna då och göra sitt eget val.
Likaså med utrustning är där bolag som kräver att man köper likvärdig och visar kvitto...men om man inte vill köpa och beslutat sig att lägga av,bara en fundering.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati