Stulen bensintank från Ducati

Tuhoja

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2013
Hoj
2007 Ducati M695
Vem fan stälj en bensintank och sadelkåpa och lämnar allt annat värdefullt kvar på motorcyckeln? Min teori är ju förtåss att någon patetisk jävel har bucklat till tanken på sin Ducati Monster och passade på att ta min istället. :huvet

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ja, förmodligen någon hjälte som kört halv/trafikförsäkring och hellre sparar in på försäkringen eftersom han/hon "kan köpa en ny hoj för pengarna de sparar" plus att personen "aldrig vurpar".

Sen när det väl behövdes pengar till reparation så hade de gått till hojbling och sprit istället för att sparas, så din tank och sadelkåpa blev ett billigare alternativ.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Är absolut inget ovanligt på bilfronten, börjar väl på hojar nu också då antagligen.

Tuhoja

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2013
Hoj
2007 Ducati M695
Nu började FB och verkstaden prata om att eventuellt lösa in hojen. Det fan kan dom glömma. Den skall repareras, punkt!

Tuhoja

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2013
Hoj
2007 Ducati M695
tanken, styrbox, sadellåset förstört -> nya nycklar, sadelkåpan, ramen böjd där tanken satt fast. Fb gav idag grönt ljus för reparation.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Kan tanken ens vara något att ha om man böjt ramen med den? Låter i alla fall inte som ett proffs i mina öron.

Tuhoja

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2013
Hoj
2007 Ducati M695
Jag har svårt att tro att tanken klarade sig utan skador. Antagligen någon som var ny i branchen. Hoppas han/dom får ett svårt liv med mycket lidande och misär. Nu ska jag förtränga att detta hände och hämta ut min återställda hoj om någon vecka. Måste dock hitta ny förvaringsplats :gnissla

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Nu ska jag förtränga att detta hände och hämta ut min återställda hoj om någon vecka. Måste dock hitta ny förvaringsplats :gnissla

Ja, det gör du helt rätt i. :tummenupp

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Hur mycket kostar en tank till Ducati egentligen..?

När jag stod på gatan och skruvade på mitt gamla Monster för några månader sen, så kom en kille förbi och frågade om jag ville ha en gratis tank, sadel och sadelkåpa. Det var dock till gammelmonstret och inte en sån ny fin som trådskaparen har.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
När jag stod på gatan och skruvade på mitt gamla Monster för några månader sen, så kom en kille förbi och frågade om jag ville ha en gratis tank, sadel och sadelkåpa. Det var dock till gammelmonstret och inte en sån ny fin som trådskaparen har.
Det var på söder va?
Det där hipster-pratrasket vet att årets modell inte är inne nästa år så de försöker bli av med dem.
Har inte råkat ut för det själv, men kompisen sa något om att de slutat ställa dem på gatan och bara låta dem stå. Blev visst för mycket p-böter på det sättet.
Då har de börjat smyga runt och försöker skänka bort dem hela eller i delar istället.
Konstiga typer... :rolleyes:

Tuhoja

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2013
Hoj
2007 Ducati M695
Om det var för några månader sedan så var det nog inte min tank. Du menar att folk ställer dom på gatan för att dom önskar att dom ska bli stulna eller? Så dom kan få försäkringspengar? Är det inte lättare att sälja en motorcykel? Mera laglit också? Övrigt tror jag att en mc står säkrare ute på en ljus gata än i ett garage. Det har jag nu lärt mig i alla fall. Min Mc stod ute hela sommaren under en lyktstolpe orörd. Svårare för tjuvarna att arbeta ostört på en öppen gata.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!