Stulen KTM 690 Duke

GlurG

Medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
KTM 690 Duke
Mellan fredag kväll och söndag eftermiddag stals min relativt nyköpta hoj KTM 690 Duke -08.
Reg nummer: CTW 890
Ramnummer / Identifieringsnummer: VBKLDS4018M712592
Motornummer: 0875620503

En talande detalj är att framlyktan har xenonljus (lyser med starkare vitt ljus)

Har bifogat bild. PM:a mig om ni har sett något / vet något. Tack!

Edit: Kan nämna att jag hade den parkerad på en boendeparkering i Danderydsområdet (relativt nära Mörby Centrum)

:död

Bifogat

• Duke.jpg
    Duke.jpg
    154.5 KB · Visningar: 231
Last edited:

YamahaMan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
2009, KTM 690 SM... STULEN!!
Fan det är ju galet, hur är det möjligt att det skall behöva plockas hojar av oss varje natt?

När ska en vändning komma?

Saknar fortfarande min hoj, 13 dagar sedan nu. :brinnerup

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ta en sväng till Tensta.. Min hittades på glömmingegränd i närheten av shellmacken utefter e18. Hade synts körandes runt området i några dagar.

GlurG

Medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
KTM 690 Duke
Smärre uppdatering. Pratade med en trevlig farbror i området som minsann såg 3-4 killar på fredagen vid runt ~20:00 "titta" på hojjen. De hade då ännu inte påbörjat själva stölden. Dessvärre all info.

Vad säger statistiken om hur många hojjar som hittas efter stöld? 20%? 50%?

Last edited:

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Buell
Smärre uppdatering. Pratade med en trevlig farbror i området som minsann såg 3-4 killar på fredagen vid runt ~23:00 "titta" på hojjen. De hade då ännu inte påbörjat själva stölden. Dessvärre all info.

Vad säger statistiken om hur många hojjar som hittas efter stöld? 20%? 50%?

Fick du någon uppfattning om vilken typ av killar det var som "tittade" på hojen?

Är det unga förmågor som bara passerade förbi och hittade ett joyride objekt så är statistiken för att den ska hittas på din sida.

Är det rutinerade hojtjuvar som rekat under en tid för att planera upphämtning så minskar sannolikheten att den ska hittas med en väldig massa procent om du frågar mig.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Lider med dig man blir så trött!! jag var så nära att lägga ned mc åkandet när det gick 1 månad mellan de senaste stölderna för mig:-( Ska hålla utkik.

GlurG

Medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
KTM 690 Duke
Tack för alla svar hittills :)

@Kenny_kx: Farbrorn kunde tyvärr inte lämna några signalement då det började bli ganska mörkt, han var en bit ifrån och gav inte händelsen så mycket uppmärksamhet. Om det är frågan om en joyride så antar jag att hojjen inte kommer hittas i något vidare skick. Jag misstänker att de var tvungen att hämta upp den med skåpbil då den var låst med både styrlås, skivbromslås + kedja.

@Mjölnaren75: Beklagar dina stölder :-( men tack för utkikshållandet :) Vad kör du med för några lås nuförtiden på din hoj? Hjälper det att ha GPS-tracker och sånt? Eller är det bara bortkastade pengar?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fan det är ju galet, hur är det möjligt att det skall behöva plockas hojar av oss varje natt?

När ska en vändning komma?

Saknar fortfarande min hoj, 13 dagar sedan nu. :brinnerup

Kidsen i förorten har sommarlov nu.. de måste ha nåt att göra.. det första som dyker upp i deras huvuden är inte sommarjobb utan att sno andras grejer..

Var inte för hårda mot dem, tänk på att de inte har någon lokal!

YamahaMan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
2009, KTM 690 SM... STULEN!!
Kidsen i förorten har sommarlov nu.. de måste ha nåt att göra.. det första som dyker upp i deras huvuden är inte sommarjobb utan att sno andras grejer..

Var inte för hårda mot dem, tänk på att de inte har någon lokal!

Hmm, det är ju inte så att jag tycker mer synd om dessa förtappade själar när du skriver de där.

De kan väl fan roa sig på samma sätt som generationer fått göra innan då det varken var på tal om danspalats eller ungdomsgårdar. Spela kula eller hoppa hage?:rolleyes:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring