2497412 Uppdatering:
Efter att ha jagat fb under väldigt lång tid, mcn stals den 6:e augusti, jag anmälde att jag inte hade hittat hojen 10 dagar senare, skicka in alla papper den 21 augusti. Enligt vad jag förstår så skall jag ha pengar på kontot 30 dagar på kontot efter det att hojen anmäldes stulen, dvs. den 6 september.
Den 8 september ringen jag min handläggare och undrar lite fint vart mina pengar är, han har inte lämnat över akten till teknikern som skall göra värderingen, men lovar att göra detta och att ärendet skall vara klart vecka 38. Jag ringer måndag v. 38 och får som svar att det skall vara klart på fredag den 22 september. Ringer igen, ingen vill kännas vid att man fått akten och börjat arbeta med värderingen.
Söndagkväll (24 september) snackar jag med en polare som varit hos bekanta under dagen, herrn i huset är polis och säger att man hittat den blå R1an och att man jagat en person på det som troligtvis är min hoj. Se:
Polisen jagar MC
Jag tar allt med en nypa salt, kanske inte riktigt vill veta vad som hänt (hur någon plågat min hoj...)
Ringer den 26 september och frågar fb om min hoj, ingen vet fortfarande något, men säger att det skall vara klart till på fredag (29/9).
Idag (fre 29/9) ringer jag igen (varför blir man aldrig uppringd när dem lovar att det skall vara klart, och huri i helvete kan det ta 24 dagar över vad som är sagt att värdera en dussinhoj???) och får till svar att polisen hittat min mc i Helsingborg!!?? den 26 september.
//Varför ringer inte polisen till mig när dem hittat hojen, jag står ju trotts allt som ägare fortfarande (Trotts att jag skickat in påskrivna ägarbytespapper till fb enligt deras önskemål).//
Frågar teknikern när jag kan förvänta mig att dem har bedömt om hojen skall lagas eller om jag ska få kontant ersättning, det kan dem naturligtvis inte svara på.
Vad ska man begära av FB, genom deras förhalning har hojen kommit tillrätta, jag är givetvis glad för det, men jag var inställd på att aldrig mera se hojen, då den förmodligen INTE behandlas lika som mig. Och kommer dem begära att jag skall hämta hojen i Helsingborg? Stölden har ju inneburit att min säsång förkortades avsevärt och suget efter att åka sporthoj finns knappt på kartan efter stölden...
Puuh, rolig start på helgen...
Mvh
Emil
(Inga word eller ord tack, jag är trött och tänker gå hem från jobbet nu, skål)