Stulen regplåt!!

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Gick ner till hojen i vanlig ordning för att dra iväg till pluggets första dag.... Tyckte att bakdelen såg väldans ren och fin ut och funderade vad som var anledningen. Jo, regplåten lyste med sin frånvaro. :mad:
Istället för att dra iväg och plugga matte, så var jag tvungen att leta rätt på den lokala snuthäcken och tjafsa där en halvtimme. (Men hallå... kan ALLA sitt regnr. i huvet eller?! :rolleyes: )
Fick en väääldans fin temporär plåt, som inte kommer komma i närheten av min hoj!

Hade kvällen innan stått och snackat om att ingen skulle sno min hoj tack vare att den inte är värd så mycket, men så är det nån som snor plåten istället... (Kanske ska köpa en dyrare hoj?! :( )

Vad är det för lolife som snor regplåtar?! Jag blir så jvla trött!! Bara väntar på att få se min plåt dyka upp i nån spännande film eller liknande. :rolleyes:

Alltid är det nåt....

/Fröken skittrött och längtar till vintern!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Na, vafan du får väl bjussa lite. Jag har ju körförbud på min hoj och din skylt passade fint. :hej

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Säker på att den inte vibrerat bort? Har varit på väg att mista skyltar på det sättet 2 ggr med gamla hojar, men har i sista sekunden fått syn på att de med näppe hängt kvar på sniskan. Är ju inte så ofta man kollar att skyltbultarna sitter åt.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Säker på att den inte vibrerat bort? Har varit på väg att mista skyltar på det sättet 2 ggr med gamla hojar, men har i sista sekunden fått syn på att de med näppe hängt kvar på sniskan. Är ju inte så ofta man kollar att skyltbultarna sitter åt.

Nja.. Ok, att jag kör 2t men den vibrerar bara om motorn är igång... :rolleyes: (Muttrarna låg fint utspridda bakom hojen.)

/FW

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
betald
det var jag som stal den!
nerå, din gammla olje drickare har väl samma symptom som de däringa amerikanska gynstolarna, det vibrerar sönder å samman ;)

SamGun

Slicka mig där bak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014 Honda CRF250L
Råkade ut för samma sak för ett tag sedan....jävligt irriterande

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
har ju blivit modernt att använda sig av mc vid bankrån...så ev. kanske du får påhälsning av farbror blå någon dag framöver. Kan bli en spännande höst att se fram emot :)

Men annars är det väldigt trist att folk inte kan skilja på mitt å ditt..... :(

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Oj oj, du kommer kanske ha ett "hundliv" framför dig.

Jag blev av med plåtarna på min bil. Då blir dom automatiskt lysta när man går till polisen. Vet inte hur många gånger efter det jag har fått stanna för polisen och svarat på alla frågor.

- Är det din bil?
- Hur länge har du haft den?
- Vet du om att skyltarna är efterlysta?

Självklart vet ja om att dom är lysta, jag gjorde ju anmälan på att dom var stulna!!!!!

Satt hemma i flera veckor och väntade på att se en helt annan bil i efterlyst med min nummerskylt.

Dom gula "fina" tillfälliga skyltarna hamna på golvet. Där ligger dom än om inte senaste tjuven om gjorde inbrott i bilen tog med sig dom.

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
...en fördel med att ha fått skylten stulen är att du kan börja parkera hur du vill. Får du p-bot är det bara överklaga och hävda att du aldrig varit där... bevisligen finns det någon annan som kör omkring med din skylt och parkerar hejvilt :crash

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
När min hoj blev stulen satte de på ett stulet regnr.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
watson. Se det från den ljusa sidan. Du kanske har en beundrare? En som är helt galen i dig och tog skylten!? Som sitter och ringer fordonsregistret hela dagarna? :D

Eller så är du en kändis och skylten säljs dyrt på auktion? :eek:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tks skrev:
...en fördel med att ha fått skylten stulen är att du kan börja parkera hur du vill. Får du p-bot är det bara överklaga och hävda att du aldrig varit där... bevisligen finns det någon annan som kör omkring med din skylt och parkerar hejvilt :crash

Ah, BRA där!! Alltid se saker från den ljusa sidan!!

Aja, man ska prova på allt EN gång iaf. och jag har aldrig blivit stoppad av snuten, så det blir en upplevelse det oxå! :D

Jag är bara mycket irriterad över att min hoj inte kan få vara ifred! Den går ÄNTLIGEN som den ska, och nu ska man behöva fixa och trixa med skiten ändå! Som om jag inte har annat att göra! :mad: :mad:
"Tur" att det ska regna ikväll, så jag slipper gräma mej över att jag inte kan köra onsdagsvarvet....för så häftig är jag inte, att jag ställer mej utanför donken utan plåt.... :rolleyes:

/FrökenW

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Du kan få en bit av mitt ark med reflexbakgrund så kan du göra en miniplåt själv( jag köpte en stor bit) , bokstäver/siffrorna finns på dekalbutiken ( vet ej vad den heter) korsningen Flemmingg/Polhemsg och kostar 24 kr , klistra upp på lämplig plastbit i 9x14 cm ( jag tog ett fodral från playstation spel , jag har ett till om du vill ha ). Jag skulle gärna visa bild på min plåt men brorsan har tagit tillbaka kameran.Billigt och bra , då har man råd att åka dit på ombes en gång.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Out_Spinner skrev:
watson. Se det från den ljusa sidan. Du kanske har en beundrare? En som är helt galen i dig och tog skylten!? Som sitter och ringer fordonsregistret hela dagarna? :D

:rodnar

M@ZE

Jorå så att e ....
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Inte direkt en sporthojj dårå :)
Min skylt tappade jag i farten nånstans på Nynäsvägen, brydde mig inte om att åka o kolla efter skiten. Beställde en ny bara, ingen aning om vad man skall göra ändå.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0