Stulen Yamaha YZ 250

Str3 R

Guest
Tycker man att tråden är fel får admin flytta den eller radera men jag blev bara så ledsen när jag läste om den här killen i lokaltidningen Mitt i Haninge för nån månad sen. En 16-åring som hade sparat länge och väl för att kunna köpa en egen cross och så får han den stulen efter bara 5 dar!

Hojen stod i en garagelänga i Sågdalen, Vendelsö, massor med portar så hur kunde de veta vilken de skulle bryta, måste vara nån som känner till killen och att han just köpt den, fick jag känslan när jag läste artikeln. Han är inte medlem här men jag tänkte tipsa om den ändå i fall det är nån som bor i samma område för jag såg den hojen i går nämligen - i Svartbäckens by i Vendelsö.

Killarna som körde med den i går är i samma åldersgrupp som den bestulne, antar de går i samma skola och kan känna till varann men förmodligen inte kompisar.

Ni som bor i/omkring området Svartbäckens by i Vendelsö/Haninge - har ni sett en blå/vit Yamaha YZ 250 fara runt där och ev vet var den förvaras? Jag antar att den ene som stulit den inte har den hemma hos sig utan hos sin kompis som då sagt till sina föräldrar att det är kompisens och har platsbrist och därför måste låna deras förråd. Eller nåt sånt för att få förvara den hemma hos den andre.

Den ville inte gå riktigt i går och tjuvstannade gärna, då är man oftast inte långt borta från sitt hem/kompisens förråd. Den andre puttade på för att få fart och få igång hojen.

Bifogar en bild på hur den ser ut, artikel ur tidningen Mitt i Haninge.

Last edited:

lindell21

Medlem
Gick med
11 May 2011
Hoj
Suzuki Sv650s -00
Synd om killen, men han kanske borde ha skaffat försäkring också? eller ringt och frågat om hemförsäkringen täcker.

Jobbar en del runt och i Haninge så kommer självklart ha ögonen öppna :).

Str3 R

Guest
Tack, ni är för gulliga, jag blev så ledsen när jag läste om killen och såg hojen i går i det området. Hoppas den kommer tillbaka till honom, den såg relativt hel och repfri ännu.

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Den här hojen finns det redan en tråd för.
Titta på lilla bilden i tidningen och titta på bilden i den andra cross tråden :D
Till och med namnet på trådskaparen i andra tråden skvallrar om vem det är :D
Har ni glömt visiret öppet eller? :tungan

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: MrC

Str3 R

Guest
Okej, tack för länken. Sorry för dubbla trådar men då kanske hojen hittas till slut för den såg relativt hel ut i tisdags.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin