stunta med hojen = högförsäkring?

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
Satt och tittade på TAXI 3 idag. ni vet filmen med peugeot 406 som taxibil i marseile. där är det mycket bil stuntar. Hur många på forumet stuntar med sin bil? Kör på 2hjul, handbromssvängar in till parkeringar, högfartsåkning mm?
Väldans få hoppas jag. Bara för att man har en hoj behöver man inte stunta.
Om nu alla skulle vara kloka så sluta stunta med hojen bara för att ni kan det.
Så kanske snart kan premien på försäkringar komma ner på ett rimligt nivå.

tack.

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
så du drar enbart slutsatsen: alla som kraschar och tar ut på försäkringen har stuntat?

:kocko

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Det här var nog enligt mig den onödigaste tråden på länge.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Det finns ett tydligt intresse bland folk för hojstuntande. Alltså borde vi verka för att ge det en status som sport, ge möjligheter för laglig utövning på egen risk och få bort skiten från gatorna.
Min 5-öring.

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
Chille skrev:
så du drar enbart slutsatsen: alla som kraschar och tar ut på försäkringen har stuntat?

:kocko

Nej det gör jag inte. Men om du går in i tex film forumet och börjar kolla på filmerna så är huvuddelen av dom enbart stunts.

Visst kan man kvadda hojen om man kör lagligt, men det blir större personskada vid 200 än vid 110...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
spoon skrev:
Varför är den onödig? Känner du dig träffad?
För att det redan finns många trådar där olika personer uppmanar till ett lugnare körande och att en tråd som denna garanterat inte kommer få någon som stuntar att sluta med det.
Gällande om jag känner mig träffad så kan jag säga att min hoj toppar 140 och har långt ifrån den effekt som krävs för bakhjulsåkning. När jag senare skaffar en större hoj kommer jag (om jag klarar av det) att stunta, även på allmänna vägar. Dock bara i områden där övriga trafikanter och fotgängare inte är i riskzonen.

Om jag däremot skulle krascha under ett stunt så skulle jag aldrig få för mig att använda min försäkring för att täcka skadorna. Att göra det ser jag som ett svek mot andra hojåkare som får betala för att man själv kraschar under ett stunt.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
spoon skrev:
Nej det gör jag inte. Men om du går in i tex film forumet och börjar kolla på filmerna så är huvuddelen av dom enbart stunts.

Visst kan man kvadda hojen om man kör lagligt, men det blir större personskada vid 200 än vid 110...

Stuntning i 200??? Det gör bara riktiga amatörer... :finger

newbee

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Något nytt på G
spoon skrev:
Satt och tittade på TAXI 3 idag. ni vet filmen med peugeot 406 som taxibil i marseile. där är det mycket bil stuntar. Hur många på forumet stuntar med sin bil? Kör på 2hjul, handbromssvängar in till parkeringar, högfartsåkning mm?

tack.

Jättebra att du gör oss uppmärksamma på detta :tummenupp :) :tummenupp För precis ALLA STUNTAR JU HELA TIDEN :huvet :huvet :huvet :huvet

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det ligger något i det han säger. Om stuntning hade hållits till andra ställen än ute på vägarna så skulle mycket onödiga plastkostnader slippa att belasta försäkringarna.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Om alla bara åkte till kiosken och tillbaka skulle det vara nästan gratis att försäkra! Alla Rossi-wannabes vurpar ju aldrig... :rolleyes: Det är ju knappt nån som vurpat i rondell när dom ska knäskrapa. Jag kör för övrigt med begagnad plast å halvförsäkrat, så jag bryr mig inte va ni tycker... muhahha!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nu fick jag en sån här snilleblixt som kommer över mig lite då och då :)

Hur mycket tror ni vagnskadeförsäkringen skulle kunna sänkas på sporthojar om man hade kraschkåpor som valbart villkor?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Om jag däremot skulle krascha under ett stunt så skulle jag aldrig få för mig att använda min försäkring för att täcka skadorna. Att göra det ser jag som ett svek mot andra hojåkare som får betala för att man själv kraschar under ett stunt.[/QUOTE]

Lögndetektor mode: ON :rofl

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Om alla som körde på ett olagligt sätt när dom vurpade inte skulle utnyttja sin försäkring skulle det också vara snudd på gratis att försäkra.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
berggren_martin skrev:
Nu fick jag en sån här snilleblixt som kommer över mig lite då och då :)

Hur mycket tror ni vagnskadeförsäkringen skulle kunna sänkas på sporthojar om man hade kraschkåpor som valbart villkor?

Den kan sänkas till 0 kr om du kör med kraschkåpor och halvförsäkrar.

Fler snilleblixtar? :lol

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
spoon skrev:

Inte för o vara sån nu.. men om 3 personer stuntar av 1000 st..
dessa tre gör det med "stuntcyklar" ej försäkrade.. slänger den i backen som om de inte brydde sig. och sen lägger ut sina filmer på nätet..
vilka kommer folk titta på ? en som har filmat när han gör garagesvängen och serpentinbanan eller på de som stuntar???

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
spoon skrev:

tack.

tänk så duktiga en del kan vara....

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Ja TyCKEr BikerBoyz är dEN fEEEEtastE filmMEn på längNGNe. Ja é fjårtån vÅRar

/LunaR rulez feTT lixom *kjam*

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...