Rusty69 skrev:2321617Tjena
Har kollat runt lite här inne på forumet men hittar inte så mycket info om folk som stuntar med motard. varför, eller är det jag som ser dåligt
paprika skrev:2321618nä men det går inte helt enkelt..
kanske sarkastiskH3dlund skrev:2321654Jämfört med en sporthoj är det gryyymt mycket lättare att stunta med en motard..
Mycket lättare att hantera.
ozeo skrev:2321840kanske sarkastisk
Jag har börjat lite halvseriöst för ett tag sen men gjorde illa handen för en vecka sen och har inte kunnat åkt nått sen dess men nästa vecka får jag hoppas det kan ta fart igen. Nog allt är den smidig som attan och lätt att trixa med men till skillnad från en sporthoj så har man ju ingen cuts så att man får stöd bakifrån vilket leder till att man hänger i styret med armarna. Dessutom så har iaf inte jag varken rail eller pizza-drev men man får anpassa trixen därefter. Det jag tycker är grymmast är att ha en så o-modifierad motard som möjligt att stunta på. Har tex 15/38 i drevning på min vilket är väldigt mkt touring. Det enda som är gjort på min hoj är ett handtag på styret till bakbromsen så att det går att hålla konstant fart på bakhjulet i låga farter utan att behöva ha foten på bromsen.Rusty69 skrev:2321617Tjena
Har kollat runt lite här inne på forumet men hittar inte så mycket info om folk som stuntar med motard. varför, eller är det jag som ser dåligt
Köpte en beggad bromspump och slang från en tramcykel och gjorde en adapter till bakbromspumpen. Utväxlingen känns bra men av nån anledningen tappar den trycket eller vad man ska säga, man får pumpa två ggr fort så känns den bra men släpper man ut handtaget och väntar nån sekund så sjunker handtaget nästan enda till styret när man trycker på det. Men den funkar iaf. tillräckligt så att den går att använda.Rusty69 skrev:2322361låter sjyst.
vad fick du tag i bakbroms kitet till hojen är intresserad av att fixa de på min med.
supermoppe skrev:2322245Jag har börjat lite halvseriöst för ett tag sen men gjorde illa handen för en vecka sen och har inte kunnat åkt nått sen dess men nästa vecka får jag hoppas det kan ta fart igen. Nog allt är den smidig som attan och lätt att trixa med men till skillnad från en sporthoj så har man ju ingen cuts så att man får stöd bakifrån vilket leder till att man hänger i styret med armarna. Dessutom så har iaf inte jag varken rail eller pizza-drev men man får anpassa trixen därefter. Det jag tycker är grymmast är att ha en så o-modifierad motard som möjligt att stunta på. Har tex 15/38 i drevning på min vilket är väldigt mkt touring. Det enda som är gjort på min hoj är ett handtag på styret till bakbromsen så att det går att hålla konstant fart på bakhjulet i låga farter utan att behöva ha foten på bromsen.
Ska fortsätta att bara nöta på det jag redan tränat på och nästa trick på gång är att couster-cirkla på bakhjulet.
Edit: Det går prima att träna lite tramphojen också:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2205382&postcount=217
supermoppe skrev:2322245Jag har börjat lite halvseriöst för ett tag sen men gjorde illa handen för en vecka sen och har inte kunnat åkt nått sen dess men nästa vecka får jag hoppas det kan ta fart igen. Nog allt är den smidig som attan och lätt att trixa med men till skillnad från en sporthoj så har man ju ingen cuts så att man får stöd bakifrån vilket leder till att man hänger i styret med armarna. Dessutom så har iaf inte jag varken rail eller pizza-drev men man får anpassa trixen därefter. Det jag tycker är grymmast är att ha en så o-modifierad motard som möjligt att stunta på. Har tex 15/38 i drevning på min vilket är väldigt mkt touring. Det enda som är gjort på min hoj är ett handtag på styret till bakbromsen så att det går att hålla konstant fart på bakhjulet i låga farter utan att behöva ha foten på bromsen.
Ska fortsätta att bara nöta på det jag redan tränat på och nästa trick på gång är att couster-cirkla på bakhjulet.
Edit: Det går prima att träna lite tramphojen också:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2205382&postcount=217
supermoppe skrev:2322245Jag har börjat lite halvseriöst för ett tag sen men gjorde illa handen för en vecka sen och har inte kunnat åkt nått sen dess men nästa vecka får jag hoppas det kan ta fart igen. Nog allt är den smidig som attan och lätt att trixa med men till skillnad från en sporthoj så har man ju ingen cuts så att man får stöd bakifrån vilket leder till att man hänger i styret med armarna. Dessutom så har iaf inte jag varken rail eller pizza-drev men man får anpassa trixen därefter. Det jag tycker är grymmast är att ha en så o-modifierad motard som möjligt att stunta på. Har tex 15/38 i drevning på min vilket är väldigt mkt touring. Det enda som är gjort på min hoj är ett handtag på styret till bakbromsen så att det går att hålla konstant fart på bakhjulet i låga farter utan att behöva ha foten på bromsen.
Ska fortsätta att bara nöta på det jag redan tränat på och nästa trick på gång är att couster-cirkla på bakhjulet.
Edit: Det går prima att träna lite tramphojen också:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2205382&postcount=217
TOKER skrev:2336209Jag skulle vilja se costercirklar
Jag skulle vilja se costercirklar
Nästa gång vi ses blir du ifråncoustrad...TOKER skrev:2336210Jag skulle vilja se costercirklar
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |