Stuntar på Rollsbo ?

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Är det många härifrån som brukar använda rakan på Rollsbo tro ?

Det är väl max fem-sex åkare som utnyttjar den, åker precis utanför mitt jobb kan jag meddela, trevlig underhållning på kvällarna när man mekar :D

Två tips :

1: Ser ni en stor gul Volvo BM Hjullastare som glider runt på Rollsbo, SE UPP för f*n, det är oftast han som äger allt på rollsbo som kör den, och han har inte riktigt alla pennorna i stället, inte riktigt alla klossarna i lådan om man säger.... Har en gång kört gafflarna på sin jättetruck GENOM en bil och flyttat den, för den stod felparkerad...

2: Blåa Rettafajtern...du kör ju mycke bättre än mig, och jag är ingen moraltant, och Sune kör ju i T-shirt... men han är nog lite bättre än dig, antagligen, jag blir rent nervös när du tränar wheelies här ute i vanliga brallor och kortärmat, du kan komma in och låna jacka av mig när du tränar, om det är så att du inte vill ha den på vägen hit, och på vägen hem ?

I övrigt, keep it up :tummenupp
(jag lär mig bara av att kolla på)

/XJR

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Rollsbo??

är det mot stenungssund du menar på motorvägen lr nån annan stans?

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Industriområde väster om E6 strax norr om Kungälv, det var två R6-or och en TL här igår och gasade, var det du & polare tro ?

/XJR

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
tjejen bor i stenungssund brukar åka förbi där, visste inte att det var bra wheelie ställe

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den jag menar ligger utanför ANS, från möbelhuset och bortåt, många som startar/stoppar där borta vid möbelhuset och tar upp eller ner hojen precis utanför vårt ljusblåa hus, har sett många stilar under sommarn ! Jag och chefen är hojtokiga så vi står ofta i fönstret och "smyger", ingen av oss är särskilt bra på .... att köra överhuvudtaget, så vi står ofta och beundrar/diskuterar stilar och tekniker.

/XJR

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
XJR skrev:
Den jag menar ligger utanför ANS, från möbelhuset och bortåt, många som startar/stoppar där borta vid möbelhuset och tar upp eller ner hojen precis utanför vårt ljusblåa hus, har sett många stilar under sommarn ! Jag och chefen är hojtokiga så vi står ofta i fönstret och "smyger", ingen av oss är särskilt bra på .... att köra överhuvudtaget, så vi står ofta och beundrar/diskuterar stilar och tekniker.

/XJR

Så det är så många hojar som kör där? Ja förra året var det fullt med nerslagsmärken men i år är det inte alls lika många...
Har själv kört förbi några repor där men brukar inte hålla till där så ofta...

Jake the mass

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Buell XB12S-08, HD FAT BOY-98
Tar på mig ansvaret för två r6:eek:r och en TL... Det var jag och två till... Tyvärr hade både TL´n och den andra r6an tekniska problem så det blev ju inte så mkt trixat... Återkommer nästa säsong! Hade ju vart grymt kul att få se fler åkare där!
/J

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Jake the mass skrev:
Tyvärr hade både TL´n och den andra r6an tekniska problem så det blev ju inte så mkt trixat... /J

De var jag med Telen, tekniska problem :crash ...nja glapp i styrlagret efter all bakhjulsåkning innan och på väg dit :hördu men jag undervisade dom andra två :whip

deam

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2003
Hoj
KTM 525 EXC-03
mm

Jake the mass skrev:
Tar på mig ansvaret för två r6:eek:r och en TL... Det var jag och två till... Tyvärr hade både TL´n och den andra r6an tekniska problem så det blev ju inte så mkt trixat... Återkommer nästa säsong! Hade ju vart grymt kul att få se fler åkare där!
/J

har precis köpt mig min första mc, en tt600. så jag får väl åka ut till rollsbo å se va den går för till sommarn, visste inte att det brukas trixas där... :tummenupp
nån som kört en tt600 förresten? :yoparty

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Idag 7:e mars, invigning tamejf*n !

Sitter och jobbar över på en söndag, trist, hojen står inpackad i väntan på väder... vad hör man... ett yyylande mellan husen en bit bort, så kommer där en blå ... R1:a kanske, på bakhjulet med en kille lite nonchigt stående med ena foten på passagerarfotstödet dånande längs rakan
:tummenupp :tummenupp

OUUWHH, va gött det såg ut, hela dagen fick en annan karaktär !

MÅSTE börja med vår-meket i veckan

/XJR

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll