Stunthojar??

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Var säljs stunthojar?? Man ser annonser på RR-hojar, motarder, crossar, allehanda gat-åk men jag har nog fan aldrig nånsin sett en på en färdig stunthoj, trots att det känns som att det är hur måga som helst som bygger dem!!!

Om man skulle tjöpa nåns färdigkittade klubba med pizzadrev, oljeprep. och hela baletten.. vad skulle en begprislapp landa kring?

(Frågan ställs i en förhoppning om att komplettera banhoj med nån kul för gata som inte går så fort)
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
de verkar inte säljas lika mycket som i blandannat usa och polen.

men finns ju nåra då och då och prislappen på de brukar ligga på runt 40-50 tusen... sen finns det ju dessa brutala stunthundar också som inte är reggade som man kan få för runt 20 000 också..

några

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=11743

http://www.blocket.se/vi/14634177.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/14093219.htm?ca=11_s

edit: såg att du också bodde i täby, min är snart fullkittad med bur, hb å sånt som behövs.. tuta när du ser mig! :yoparty
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
I Sverige transformeras ban, -och stunthojar tillbaks till fin orginalhoj med oskadda orginalkåpor och 500 mil på mätaren:D

Sen byter någon batteri och undrar varför deras bakram ser överkörd ut, och att den läcker vid utgående drevet, och säljer igen:jäs


Varför sälja för 40" när man kan få 70"?
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
I Sverige transformeras ban, -och stunthojar tillbaks till fin orginalhoj med oskadda orginalkåpor och 500 mil på mätaren:D

Sen byter någon batteri och undrar varför deras bakram ser överkörd ut, och att den läcker vid utgående drevet, och säljer igen:jäs


Varför sälja för 40" när man kan få 70"?

för att man kanske är någorlunda ärlig iaf för att stunthojjarna blir smärre våldtagna...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
för att man kanske är någorlunda ärlig iaf för att stunthojjarna blir smärre våldtagna...


Ja jag känner inga så ärliga tyvärr. Jag minns när tidningen BIKE för länge sedan sålde en sporthoj de hade haft som projekthoj på redax, kört skiten ur och sedan "klädde upp" den till orginal igen.

I annonsen stog det att den endast var körd på söndagar, av en gammal dam till kyrkan i Skövde typ.

Visst var det lite på skämt, men det är ju jävligt vanligt med lite fusk.

Minns en annan artikel i samma tidning där de beskrev hur polisen i förväg flaggade för att de skulle komma och göra identifikationskontroll på RR hojarna på ngn slags standardklass som fanns ( finns?) då.

Det blev nästan inget startfält, 2/3 av hojarna / förarna dök aldrig upp i depån..Annat typ av fusk men ändå....eller vaddå ändå. Jaja jag skriver väl vad jag vill utan röd tråd.:tungan
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
chronic jag har inte skrivit att de inte finns någon som ljuger.. tvärtom.. de finns väldigt många som ljuger...
MEN vi stuntare är ju ärligt och snällt folk:rolleyes:
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
chronic jag har inte skrivit att de inte finns någon som ljuger.. tvärtom.. de finns väldigt många som ljuger...
MEN vi stuntare är ju ärligt och snällt folk:rolleyes:

Sålde min surgixxer -03 till smålandspris och förklarade att den varit omkull och pekade på samtliga skavanker. Bättre att få lite mindre för den än att någon ringer och är ledsen. Är man så snål ska man inte tjöra hoj.
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Tja, att tjäna pengar på att SÄLJA en stunthoj är nog ganska svårt.

Säljer en av mina hojar http://www.blocket.se/vi/14093219.htm?ca=11_s
och det är definitivt ingen vinst affär för mig.

Orsaken är att delar till stunthojen snabbt blir mkt pengar som försvinner från plånboken.:rolleyes:

Det går sönder saker när man krashar och relativt snabbt har man köpt delar för en hiskliga pengar.

Att köpa en "klar hoj" är ju klart billigare än att köpa ett objekt och sedan köpa "allt" nytt...

Tyvärr finns det en del som säljer hojar som är "obesiktningsbara"... (en del är fd banhoj o en del imp...) ,fast jag PERSONLIGEN vet att en del är stulna hojar som är FB.
Handla en sådan hoj (som oftast kostar hälften av vad en laglig stunthoj kostar) är ju inget annat än att stödja HOJSTÖLDER.



.../Yoshi
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
ligger inte detta i fel forum. sorry men var bara tvungen att säga till för du som moderator i stuntforumet reagerade inte ens.
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Köp min f4i för 45. Besiktigad 07, 25kw reggad. Har allt man behöver och lite till.
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Fan har du inte fått sålt den än? eller du har inte lagt annons på den? de e ju en bra hoj till bra pengar:yoparty

Har inte lagt ut annons på den förutom här på sporthoj lite slarvigt. Har ingen brådska att bli av med den iaf :)
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
måste man verkligen ha det nyaste fetaste skiten? borde det inte duga med en äldre CBR 600F t.ex.???

Då har ni ju t.om. classicförsäkring på skiten... 1600 hel/hel... :tummenupp
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
För hyffsat bud e till och med min hoj till salu.

Se, tre hojjar till salu efter en öppnad tråd. ;) Bara att välja och vraka.
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
Äntligen

I Sverige transformeras ban, -och stunthojar tillbaks till fin orginalhoj med oskadda orginalkåpor och 500 mil på mätaren:D

Sen byter någon batteri och undrar varför deras bakram ser överkörd ut, och att den läcker vid utgående drevet, och säljer igen:jäs


Varför sälja för 40" när man kan få 70"?


:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

du kunde inte skriva det bättre
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kort sagt... Det går, och det landar runt 40-50´ -ish.

Tack!
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
måste man verkligen ha det nyaste fetaste skiten? borde det inte duga med en äldre CBR 600F t.ex.???

Då har ni ju t.om. classicförsäkring på skiten... 1600 hel/hel... :tummenupp

helförsäkring på en stunthoj. är det inte tänkt att du ska köra med den alls:huvet med tanke på hur lång tid verkstäderna tar för att fixa hojarna:näsblod
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Köp min f4i för 45. Besiktigad 07, 25kw reggad. Har allt man behöver och lite till.

"Totally clapped out"? :va

Hehe.. Jo, du har la gjort en del med den.. Vad är det för fel på den nu? 45´ är la egentligen ganska mkt givet skicket.. vad kostar delarna?

Kollade bilden i ditt garage, kåpan ser ju sné ut :mad: , kan man ju inte tjöööpa jue :D !

Jag är sugen, det ska jag säga.. men det är ju den OCH RR-hoj som får ersätta min hoj nu, så jag måste räkna ett par gånger här.. :tungan
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top