stuntköra för polisen?

aprilia_mac

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
aprilia RS 125 1998
jag pratade med snuten igår och frågade dom om man fick stunta på en avisande plast och dom sa att det fick man inte... han sa att man fick göra det på inhängat område elelr på en banan..kan det stämma?? men jag komma skita i det och endå träna stunt

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
de är väll rätt så solklart att de måste ske på inhängat område, å Coop´s parkering tillhör inte sådant område.

aprilia_mac

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
aprilia RS 125 1998
de är väll rätt så solklart att de måste ske på inhängat område, å Coop´s parkering tillhör inte sådant område.

mmm de tär ju sant..men parkeringspalster är ju det ultimat stället att stunta på..jag vet någrar ställe i kristianstad som man ska stunta på..ska bara fixa krashpuckar och sen kan jag stunta:yoparty

Gört endå´Fuck the Låw!

mmm komemr jag göra:D

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det inte jevvligt fult att det kallas stunta? Det är väl typ om svijdi skulle dra till med en vurpa på film och någon annan får göra den åt honom för att han inte ska flambera sitt fejs? Varför säger man inte stila för cheyerna?

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Klart grabben får stunta på avisande plast, det beror ju på var han har lagt den.:tungan

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
polisen har rätt. men jag har blivit stoppad på en hel del suspekta platser. kan säga att det beror helt på vilken sinnesstämning bylingen är på.

själv har jag alltid haft en laglig hoj. original dämpare mm. till och med plasten där nummerskylten sitter original. detta hjälper.

uppträd sedan korrekt. förklara att du tränar inför en tävling eller liknade. det är en stor fördel om man är själv har jag märkt för då försvinner busfaktorn. kör man och jag pow pows så åker man dit. inte så jäkla konstigt då det inte är stunt.

jag har varit med om att de sprungit ut från bilen och ställt sig framför mig. och så fort båda hjulen varit i marken har nycklen rykt. då är det inte lätt att hålla humöret i shack. men man ska alltid komma ihåg. det är vi som gör fel och dom som sköter sitt jobb. kan man få polisen att förstå att man tar sitt ansvar. försöker köra undanskymt. stör ingen och man har detta som sport så brukar det ordna sig. hitentills så har det gjort det i alla fall. njut av bilden:D

Bifogat

• gatcp_copy.jpg
    gatcp_copy.jpg
    105.9 KB · Visningar: 697

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Klart grabben får stunta på avisande plast, det beror ju på var han har lagt den.:tungan

Japp, men hur går det om man lägger en banan på plasten? får man stunta då:va

men det är ju bra att man använder avisande plast så man inte halkar, is är aldrig kul att stunta på.

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Japp, men hur går det om man lägger en banan på plasten? får man stunta då:va

men det är ju bra att man använder avisande plast så man inte halkar, is är aldrig kul att stunta på.

nej men bananer är också hala om du lägger en banan på platsen.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Nu är jag lite lat av mig och "orkar" :trött inte leta efter den förordningen av vv som polisen anväder sig av som beskriver hur en mc skall framföras, dvs varför "stunt" skall utövas på inhägnat område eller bana.

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Yamaha R6
En polis här sa faktiskt att det inte är olagligt att köra på bakhjulet :tungan

Det kan bedömmas som vårdslöshet i trafik, men det beror på hur snäll polis du möter

Så om du är på en öde plats och är vänlig kan du nog klara dig :tummenupp

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
En polis här sa faktiskt att det inte är olagligt att köra på bakhjulet :tungan

Det kan bedömmas som vårdslöshet i trafik, men det beror på hur snäll polis du möter

Så om du är på en öde plats och är vänlig kan du nog klara dig :tummenupp

du bor ju för helvete i norrland. kan det bli mer öde:D

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Stanna när de säger åt dig och va trevlig o inte uppkäftig så klarar man sig oftast. Men inte om de inte har fått något på länge för då kan de va omöjliga o prata med.
Hoppas det går bra o lycka till med stuntandet :tummenupp:

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Yamaha R6
du bor ju för helvete i norrland. kan det bli mer öde:D

men poliserna kan vara vildare här :tungan

de tog ju in helikopter och mc för att ta fast alla trimmade mopeder här i sommras :gnissla

och för dom som inte redan vet! Norrland rules :yoparty

aprilia_mac

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
aprilia RS 125 1998
Stanna när de säger åt dig och va trevlig o inte uppkäftig så klarar man sig oftast. Men inte om de inte har fått något på länge för då kan de va omöjliga o prata med.
Hoppas det går bra o lycka till med stuntandet :tummenupp:

oki..ska lyda ditt råd:p jag kommer köra på ödeplaster och om dom komemr så kommer jag bara vara trevlig mot dom...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept