Stuntkörning

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Läste infopapprena som kom i brevlådan idag
Hur långt har ni kommit i frågan om stuntkörningarna?
Mycket intressant punkt på de där papperet :tummenupp

-Freddy-

Guest
Japp, tänkte att vi kunde hyra fältet för en heldags körning minst en gång, helst flera beroende på intresse. Där ska man kunna göra precis vad man vill! Träna bakhjulskörning, bränna däck, testa toppfarten på hojarna, tävla mot varrandra och ja - you name it!

Tanken är ju att man ska få göra det man aldrig kanske har tillfälle eller möjlighet till annars, att det sker under något kontrollerade former med frivilliga funktionärer på plats, som hjälper till att ha uppsikt över dagen och kan besikta hojarna för säkerhetens skull.

Att hyra fältet kostar 200kr per fordon, thats it! så det känns ju grymt prisvärt och det är runt 10mil dit för dom som inte vet. Det borde gå att få ihop hojåkare från både Skellefteå och andra närliggande orter!

Huruvida jag själv kommer att vara aktiv i det här har jag faktiskt ingen aning om då jag får se om det ens blir nån hojåkning i sommar.

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
låter intressant!
Skulle de bli flera gånger skulle man ju kunna överväga att tex. köpa en ren stunthoj som inte går att regga för gata.
Detta skulle väl vara möjligt?

Dock svårt att säga hur många som är intreserad att lägga ut 5-700kr (kostar ju lite mer än bra "inträde") på att köra en dag i dessa finanskristider som råder..

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Ni har ju flygrakan vid bjurholm ju.. kommer ju typ en bil i timman där.. Vi hängde mkt där i början av 2000 talet iaf.

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Det e sant.. se till då att du inte kör över hastighetsbegr. När du har klubb kläder på dig :tummenupp

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Så.. 11 juli är de dags å antar jag? vi stenhårda är ju 3 st eller nåt. så hur blir det?

Edit: denna tänkte jag köra :)

Bifogat

• stunt1.JPG
    stunt1.JPG
    179.8 KB · Visningar: 65
  • stunt3.JPG
    stunt3.JPG
    150.8 KB · Visningar: 76
Last edited:

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
På tisdag så har vi månadsmöte. Då kommer vi att diskutera bl.a denna fråga.

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Ja vi har pratat med dom som har hand om banan och det är grönt för dom som vill åka dit. 200:- per fordon kostar det oberoende hur många det är.
Jag kommer att jobba i helgen så jag är inte där. De som ska dit får prata ihop sig och kanske samlas och åka kortege dit.

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Det var jag som pratade med dom och sa att vi skulle komma mellan 8 och 10 på lördag morgon och vara därifrån kring 17, vi fick inte vara kvar så mycket längre eftersom det var dans på logen dom har där... Men vi är nog välkomna att dansa om vi känner för det =)

Betalning vet jag inte hur vi löser men det borde inte vara något problem.

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Jag tänkte att vi samlas på bilprovningen - Västerslätt så att vi kan åka kl 07.00, då borde vi vara där strax efter öppning

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Jag tänkte att vi samlas på bilprovningen - Västerslätt så att vi kan åka kl 07.00, då borde vi vara där strax efter öppning

Jag ska försöka hinna hämta ny hojen hoppas bara jag hinner för då är jag lätt med:yoparty

Jag hör av mig i sånafall tar jag släp och har plats kvar

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...