Styrlager tzr

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Någon som vet vart jag hittar prisvärda styrlager till tzr -87? Eller någon som vet om ett RD-kit kan passa?

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Alltid haft glapp, men det märks tydligast när man övar GV osv, vilket jag gör mkt nu.

Trevligt att du orkade berätta det när jag provade den. :rolleyes:

Fan den kunde ju ha börjat wobbla jö. :fatta!

Fixa nu lagerna annars går den inte genom besiktningen. :fatta!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Solid snake skrev:
Trevligt att du orkade berätta det när jag provade den. :rolleyes:

Fan den kunde ju ha börjat wobbla jö. :fatta!

Fixa nu lagerna annars går den inte genom besiktningen. :fatta!

Har besiktning om ett år så det är väl inga problem, därimot lär jag inte få köra upp med den..

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
ha, 600kr?! ojdå, både övre och undre styrlagret eller? mitt har börja glappa lite fram o tillbaka när man bromsar, kanske dags att byta... aja säg gärna till hur mkt slutnotan hamnar på om du köper orginal delar...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Dizzy skrev:
ha, 600kr?! ojdå, både övre och undre styrlagret eller? mitt har börja glappa lite fram o tillbaka när man bromsar, kanske dags att byta... aja säg gärna till hur mkt slutnotan hamnar på om du köper orginal delar...

Visst. Lillemans MC sa att om man köper orginal så köper man kulorna för sig :va

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Komigen nu, vart kan man mer köpa orginalstyrlager till tzr? Lillemans har, men då måste jag åka 2 mil för att lägga en handpenning för att kunna beställa.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
cRoC skrev:
Komigen nu, vart kan man mer köpa orginalstyrlager till tzr? Lillemans har, men då måste jag åka 2 mil för att lägga en handpenning för att kunna beställa.

Jag köpte mina på Yamaha Center och där får du ringarna försig och kulorna försig. (24 kulor tror jag att det ska vara...) Tror att jag betalade ca 600 kr för detta....Yamaha Center kan ju skicka grejerna hem till dig oxå....

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
38 kulor är det för båda lagren. Ska kontakta dom, se vad det kostar inklusive frakt och så. 600 kr för lager är ju pissdyrt :/

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
cRoC skrev:
38 kulor är det för båda lagren. Ska kontakta dom, se vad det kostar inklusive frakt och så. 600 kr för lager är ju pissdyrt :/

Jo jag vet, men säg nått som inte är dyrt.... :tungan vi har allihoppa valt en dyr sport...... köpte själv en liten del...
den gummi plutten med gängor i som ska sitta i framkåpan, där skarven är.... den kostade 42 spänn....för 1 cm gummi å lite metall.......... suck...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...