Subs till dvdrippar?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Var hittar man såna? Jag vet att jag sett nån svensk websida men kan inte komma på vafan den heter. :huvet

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Plåtniklas skrev:
Var hittar man såna? Jag vet att jag sett nån svensk websida men kan inte komma på vafan den heter. :huvet

Annars kan du prova ett program som heter DVDx. När man rippar med den så kan man inkludera textningen i konverteringen till vcd/svcd/divx/xvid :hoppa

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Japp, tanka ner subtitlarna från den sidan, och lägg dom i samma mapp som filmen och döp den till EXAKT samma som filmen fast utan .avi, eller vad nu det är för filnamntillägg, fast på sub-filen ska du ju ha kvar extensionen, (.srt, .sub eller vad det är för nån) sen ska det bara va o kolla :p

Om det inte funkar så tanka ner VobSub :)

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
men en liten dum fråga.. så först kör man våddå typ igång programmet med texten.. sen startarman filmen o sen läggerman det andra textprogrammet över eller e de så smidigt att man kan bara ta o lägga till sub i de vanliga spelaren så löser sig allt helt själv??.. vore ju klockrent.. :D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Maverick skrev:
men en liten dum fråga.. så först kör man våddå typ igång programmet med texten.. sen startarman filmen o sen läggerman det andra textprogrammet över eller e de så smidigt att man kan bara ta o lägga till sub i de vanliga spelaren så löser sig allt helt själv??.. vore ju klockrent.. :D

Vobsub! :rock

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Plåtniklas skrev:
Vobsub suger, skaffa microdvd istället. Där laddar du subban med filmen, så slipper man hålla på att döpa om och skit. Dessutom är microdvd freeware och tar ~1mb.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Skaffa vobsub 2,23 tror jag e senaste, sen tankar du hem texter från divxsweden....finns dom inte där så kan du kolla på
www.divxsubtitles.net finns mycket mer svenska där, hittar du inte på svenska så finns det ett överflöd på engelska iaf.
Kopiera textfilen till samma mapp som filmen och döp den med samma namn som .avi filen förutom att den skall heta sub eller srt istället för .avi :)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...