Sug dag!

medium976

Violently happy
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
CR500, Fzr1000
Igår hade jag en riktigt kass dag.

Det började med att jag vaknade vid 07:30 av att tjejen skulle till jobbet, då hade jag en ordentlig huvudvärk.
Tittade ut genom fönstret medans jag tog en huvudvärkstablett som jag nästan genast satte på tvären i halsen så att jag spottade vatten över hela köket.
När jag kom igång lite kändes det som det värsta var över.
Skulle in med hojen till en verkstad för att kolla vad de var för mysko fel på den (rycker och jävlas på uppe i fart) på väg ner till garaget börjar det ösregna i ordets rätta bemärkelse.. Jag sprang hem igen (50m - 15 sek) men det räckte för att bli så blöt att jag var tvungen att byta alla kläder (snacka om ösregn) :eek:

Efter att det regnat klart så kom jag iaf ner till garaget där det nu var 25 cm vatten på golvet!! :mad:
Ringde till hyresvärden för felanmälan om vatten i garage (liksom 100 andra före mig)

När jag väl kom ut till verkstan så tittar killen snabbt på hojen och provkör runt gården och säger:
-Hmmm blir inte billigt detta..
:skrämd :skrämd
-det är topplockspackningen.
:(
7000:- ! ! ! !
Och jag har haft hojen sen i onsdags.. blääääääÄ!!!!

Till råga på allt så kom jag 30 minuter sent till jobbet (vilket chefen inte var sen att påpeka) *suck*
När jag sedan skulle lasta min bil hade "någon" slarvat bort min lastlista så jag hade inget lass.... därför kom jag iväg 1½ timme sent vilket resuterade i att 95% av alla kunder öppnar med kommentaren:
-Är du lite sen i dag?!
När man hört det 100ggr vill man skrika:
-Jaaa!!! och nu är jag ytterligare lite mer sen eftersom du ska stå här och tjata om det!!
Men inte gör man det utan man mummlar nåt om lastningar och regn och likn.

Fyyyyy!!

Jaja den som lever får se.... hoppas att det blir bättre idag..

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Fan vilken dag ! :mad:

Har du inte någon som kan hjälpa dig med att plocka ur motorn, plana toppen & i med en lite fetare packning, eller va' det något med ventilerna :confused:

Det lät ju grymt & hosta upp 7 lakan precis efter att du köpt hojjen .

/n

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
När man är nere i skiten så får man försöka se det från den ljusa sidan. Det finns alltid nån som har det värre, tänkt dig in i följande sittuation:

* Du är en siamesisk tvilling
* Din bror som du sitter ihop med är bög
* Han har en dejt ikväll
* Ni har bara ett arsel

Hoppas att denna dag blir bättre :tummenupp

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
medium976 skrev:
Tittade ut genom fönstret medans jag tog en huvudvärkstablett som jag nästan genast satte på tvären i halsen så att jag spottade vatten över hela köket.

På tvären? Säker på att det inte var ett stolpiller du svalde? :rolleyes:

medium976

Violently happy
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
CR500, Fzr1000
akora skrev:
När man är nere i skiten så får man försöka se det från den ljusa sidan. Det finns alltid nån som har det värre, tänkt dig in i följande sittuation:

* Du är en siamesisk tvilling
* Din bror som du sitter ihop med är bög
* Han har en dejt ikväll
* Ni har bara ett arsel

Hoppas att denna dag blir bättre :tummenupp

:rofl :rofl :rofl :rofl
:lol

Det blir kanon nu .. ska precis bli hämtad en jävligt söt brud och ut och åka på hennes nya Bandit 1200S och bada.... Gött!!!!!
Hon kör som en tok så jag måste ju hålla mig i ordentligt :tummenupp

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Re: Re: Sug dag!

abstruse skrev:
På tvären? Säker på att det inte var ett stolpiller du svalde? :rolleyes:

Förut funderade jag över vilken sorts iller en stolpiller va....? :rolleyes:

Last edited:

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Så mc-meken kunde säga att det var topplockspackningen genom att köra några varv på gården? Låter som en jäääävligt bra mek. Lite för bra. Han kollade inte oljan eller kylarvattnet?

Sen det där med 7000? Var du på Beviks eller? De är fan dyrast i HELA VÄRLDEN! Jag lät Björn på BC Racing i Linghem byta min topplockspackning när den hade pajat (min hoj drack kylarvätska, det var så jag upptäckte det). 4500kr kostade det hos honom. Då blev det ändå lite dyrare än vad han trodde från början. MC Montörerna i Norrköping gav mig prisuppgiften 3000 exkl material när jag ringde till dem. Nu valde jag Björn eftersom Linghem ligger närmare hemifrån, men jag skulle nog åkt till Norrköping trots allt. Björn är förvisso en väldigt trevlig kille men han verkar tyvärr lite slarvig. Han glömde att skruva fast gasvajrarna och ett motorfäste ("Hmmm...gasen är lite konstig. Hmmm...ska det inte vara en bult där???").

Men kolla runt lite hos fler firmor. Det är inte säkert att det är topplockspackningen och du ska för fan inte behöva betala 7000 spänn för ett byte av den!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...