Sugen på en Offroad att köra på gata (lv-reggad CRF 450)...

TheReal

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 (snart)
Hejsan,

Mitt namn är Per och jag är inne på linjen att köpa mig en hoj nu till sommaren.
Vad jag vill ha är en offroad att kunna leka lite med men samtidigt ta mig från punkt a till b (max 2mil/resa), kan ni rekommendera något i stil med CRF 450? Jag älskar något så fruktansvärt denna hojjen, ser super ut men får man köra den på gatan/kan man genom att lv-regga den? Vad finns det för andra hojar som liknar den? Behöver man byta kolv och grejer ofta?
Snälla någon som har denna hojen kan inte ni skriva lite?

Ville också säga att detta forum är ju guld ;D!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
DRZ400 / XR650R

Riktiga enduroräsers kostar för mycket i service och underhåll för att bruksåkas med.

/J
 

axelsson_vpg

Guest
köp istället en ktm 525 eller 530. så du får lite mer ös när du tar ett mindre drev typ 42-45 så den inte går så sakta samtidgit som du lätt kan dra upp den på bakhjulet osv. fast de går ju bra med en 450 också, men ja tänkte så den slipper bli våld tagen varje sekunds körning.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
köp en Husaberg FS650e, nästan underhållsfri :hihi
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
är som med alla 450 cross maskiner, samma service på en honda som på alla andra, rengöra luftfilter efter varje körning, oljebyten var 10e timma och se över ventiljustering, sen kolvbyte var 40e timma, sen allt annat vanligt slitage, bromsar drivpaket däck etc etc,

visst kan man dubbla tiderna om man mest kör gata och inte varvar så hårt och köra en kolv i 80-100 timmar är inga prob om man kör snällt. Men räkna med en hel del skruvande
 

TheReal

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 (snart)
DRZ400 / XR650R

Riktiga enduroräsers kostar för mycket i service och underhåll för att bruksåkas med.

/J

Det är det jag är rädd för men kanske blir billigare om man kör på gata och inte kör för fullt hela tiden?


köp istället en ktm 525 eller 530. så du får lite mer ös när du tar ett mindre drev typ 42-45 så den inte går så sakta samtidgit som du lätt kan dra upp den på bakhjulet osv. fast de går ju bra med en 450 också, men ja tänkte så den slipper bli våld tagen varje sekunds körning.

Ska kolla upp KTMén...


köp en Husaberg FS650e, nästan underhållsfri :hihi

Men den kostar desto mer?


är som med alla 450 cross maskiner, samma service på en honda som på alla andra, rengöra luftfilter efter varje körning, oljebyten var 10e timma och se över ventiljustering, sen kolvbyte var 40e timma, sen allt annat vanligt slitage, bromsar drivpaket däck etc etc,

visst kan man dubbla tiderna om man mest kör gata och inte varvar så hårt och köra en kolv i 80-100 timmar är inga prob om man kör snällt. Men räkna med en hel del skruvande

Är det mycket jobb med att byta kolv? Jag har bytt kolv på två taktare i mina dar men aldrig på en fyr taktare och aldrig på en crf 450 ^_^. Kanske någon som har video eller bilder på hur man ska göra?

Jag ska bara köra på asfalt och rätt lugnt också, men man kommer väl dra på lite då och då också ^_^.
 

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Höganäs
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
om du bara ska köra asfalt kanske du ska kolla på en supermotard istället? Kanske något i stil med honda 650 fmx ?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är det jag är rädd för men kanske blir billigare om man kör på gata och inte kör för fullt hela tiden?

Ehrm, jag tror man kör betydligt hårdare med en endurohoj på gatan, än vad 99% av oss som faktiskt tävlar med bågarna klarar av att köra i skogen.
Det är ytterst sällan man är i närheten av trottelstoppet i skogen...

Och nej, skippa racebågarna, det blir dyrt på gatan.

/J
 

TheReal

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 (snart)
Om man vill ha en cykel som liknar CRF 450 men den inte ska behövas servas så mycket hela tiden, vad ska man satsa på då?
Jag är förälskad i utseendet av CRFén ;).
 
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Top