Summitracing?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
(http://www.summitracing.com/)

Någon som testat handla av dem?

Funkar smidigt?

Smidigaste sättet att pröjsa på?

Smidigaste fraktsättet? (tar länge?)

Dyrt som attan att få levererat från amerikat eller bara lagom? :va
 
Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Handlat mycket av dom under tiden jag åkte amerikanskt. Funkar kalas,hade dom bara grejjorna hemma så tog det ca 5-10 dagar att få sylarna. Räkna på ca 10kr/$ så hamnar man ganska nära med moms,tull och frakt. Du har ju även www.jegs.com
 

carsam

prone2failure
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
ktm
Jag har också bra erfarenheter därifrån, handlar rätt mycket där. Betalar med kreditkort och tar oftast UPS till frakten, det brukar vara hemma på nån vecka eller två. Det brukar hamna på 10-11kr/dollar när alla avgifter är betalade om ordern är på 1000-1500 dollar.

De gånger något blivit fel eller fraktskadat har summitracing varit mycket hjälpsamma och skickat nya grejer.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Just så, gör väl ett tappert försök och hoppas på det bästa. :)
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Oroa dig inte, Summit är enormt stora och har hängt med länge. Funkar finfint att shoppa ifrån och jag har aldrig råkat ut för några konstigheter.

Brukar betala med VISA-kortet direkt och invänta grejerna bara. JEGS funkar mycket bra också, dom har även en grym support! :tummenupp

EDIT: Om du vill ha hög kvalité på grejerna så undvik Summits egna prylar. Vissa grejer funkar bra medan andra är rätt dåliga. Samma lika med JEGS egna produkter.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Oroa dig inte, Summit är enormt stora och har hängt med länge. Funkar finfint att shoppa ifrån och jag har aldrig råkat ut för några konstigheter.

Brukar betala med VISA-kortet direkt och invänta grejerna bara. JEGS funkar mycket bra också, dom har även en grym support! :tummenupp

EDIT: Om du vill ha hög kvalité på grejerna så undvik Summits egna prylar. Vissa grejer funkar bra medan andra är rätt dåliga. Samma lika med JEGS egna produkter.

Jo, är väl mest trollen på tullen jag oroar mig mest för, dom lär väl anse att dom ska ta betalt för att JAG tar in MINA grejjor till MITT land, medans jag anser att dom ska ta & skaffa sig ett riktigt jobb istället. :hihi

Känns rimligt, ja det ska vara lite märkesprylar både till pickisen & bimmern, samt lite verktyg med tumskala.

Får väl se vad det blir helt enkelt.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top