Jag var på genomresa innom Sundsvall 1971 t.o.m. 1974. Då kom jag från Tromsø, Norge och skulle til en kusin i Gøteborg. Hojen var en ny BSA Lightning. Det var inte många hojar på E4 då. Jag tog kontakt med nogra knuttar som hørde til mc-kåken ved skidbakken. Der var jag velkomen. Dom lånade meg en nyckel til mc-kåken. Der fick jag ligga øver hur lenge som helst.
Det var jukeboks, kylskåp och god stemning der. Jag kommer icke ihåg nogra namn, men det var en som åkte Bonneville 650.
Knuttarna samlades på et fik mellan stan och mc-kåken.
Det var en Velocette Truxton i Sundsvall då. Den glømmer jag aldrig. Derav mitt alias. Men han som kjørde den, såg jag aldrig på kåken.
Det var et lite gatukøk i stan med trevlig personal. Der åt jag grillspett.
Ett eller två år senare (1972) var jag igjen på gjenomresa, då på BMW R75/5.
Då var mc-kåken flyttad på andra sidan av stan, och lite lengre iveg.
Det var inte så trevlig at kåken var flyttad tyckte jag då. Men jag kommer ihåg en flicka som då åkte Honda 500 four. Konstigt ?
Det skulle vare trevligt om nogon som leser dette åkte hoj i Sundsvall på den tiden.
Pete
Det var jukeboks, kylskåp och god stemning der. Jag kommer icke ihåg nogra namn, men det var en som åkte Bonneville 650.
Knuttarna samlades på et fik mellan stan och mc-kåken.
Det var en Velocette Truxton i Sundsvall då. Den glømmer jag aldrig. Derav mitt alias. Men han som kjørde den, såg jag aldrig på kåken.
Det var et lite gatukøk i stan med trevlig personal. Der åt jag grillspett.
Ett eller två år senare (1972) var jag igjen på gjenomresa, då på BMW R75/5.
Då var mc-kåken flyttad på andra sidan av stan, och lite lengre iveg.
Det var inte så trevlig at kåken var flyttad tyckte jag då. Men jag kommer ihåg en flicka som då åkte Honda 500 four. Konstigt ?
Det skulle vare trevligt om nogon som leser dette åkte hoj i Sundsvall på den tiden.
Pete
Last edited: