Sundsvall Raceway Nat´s 18-19 Augusti 2007

Precious

Bäst I Test
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Suska K5a 1000
Då var de dax igen för den andra av årets spektakulära tävlingshelger.
Ett 60-tal mc team är anmälda,och med det startfältet vi har där kan jag bara lova: FARTFEST!
Allt från ett tio tal Super Twin Top Fuel/Gas Bike ner till nästan omoddade gathojar i Street Bike klassen.Icke att förglömma vår framtid,Junior Drag Bikerna heller naturligtvis.

I bilklasserna kan jag väl nämna Helander o Fällström som vi får avnjuta lite härlig doft o rök ifrån.

Så kan ni vekligen säga att ni har annat för er denna helg?

Då syns vi där! :tummenupp

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
Helander brukar väl mest tomgasa en stund i depån, värma däcken en bit ut på banan för att sedan inte få i/ur nån växel, och sedan ställa sig i depån igen. ;)

Men klart man ska dit! Några fler som ska? Kanske en SH-sundsvall samåkning upp?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Helander brukar väl mest tomgasa en stund i depån, värma däcken en bit ut på banan för att sedan inte få i/ur nån växel, och sedan ställa sig i depån igen. ;)

Men klart man ska dit! Några fler som ska? Kanske en SH-sundsvall samåkning upp?

:D :yoparty

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada

De senaste två åren har han kört fullgas repor på sättna. Vi har även två andra förare i klubben som kör Nitro funnycar, och Håkan Fällström kommer köra fullt. Det beror på om Helander får ihop bilen till Sättna då han gjorde ett rejält ras på Gardemoen förra helgen.

Anledningen att de här gubbarna aldrig kört fullt tidigare beror inte på att de är snål eller inte vill ställa upp för publiken utan greppet räcker helt enkelt inte till hos oss än.

Jag kommer stå och svettas i brandstället som vanligt.
Är det någon som vill vara med i brand teamet och få grymma VIP platser på banan så säg till... Det är något speciellt med att stå 2m från en top fueler som kliver iväg.

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
De senaste två åren har han kört fullgas repor på sättna. Vi har även två andra förare i klubben som kör Nitro funnycar, och Håkan Fällström kommer köra fullt. Det beror på om Helander får ihop bilen till Sättna då han gjorde ett rejält ras på Gardemoen förra helgen.

Anledningen att de här gubbarna aldrig kört fullt tidigare beror inte på att de är snål eller inte vill ställa upp för publiken utan greppet räcker helt enkelt inte till hos oss än.

Jag kommer stå och svettas i brandstället som vanligt.
Är det någon som vill vara med i brand teamet och få grymma VIP platser på banan så säg till... Det är något speciellt med att stå 2m från en top fueler som kliver iväg.

va går de ut på?
vad måste man göra o hur länge står man där?

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Det går ut på att kunna garantera förarnas säkerhet. Exakt hur hela organisationen funkar orkar jag inte gå in på nu.

Det handlar om att vara på plats kl 7-21 på tävlingsdagar och att vara med på några enkla övningar. Utbildning står vi för och enda kravet är att man ställer upp på de få tävlingar vi har.

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Det går ut på att kunna garantera förarnas säkerhet. Exakt hur hela organisationen funkar orkar jag inte gå in på nu.

Det handlar om att vara på plats kl 7-21 på tävlingsdagar och att vara med på några enkla övningar. Utbildning står vi för och enda kravet är att man ställer upp på de få tävlingar vi har.

kommer de behövas nästa år oså?
lite sugen men vet ej hur jag hinner just nu med husinflytt snart mm :huvet

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Ojoj vad har jag nu ställt till med :näsblod

Ska köra i klassen streetbike och har aldrig någonsin kört 402m :tungan

Håll tummarna för att jag inte gör bort mig totalt :näsblod

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Ozeo: Behövs alltid folk, så det är bara att säga till.

McGee: Inga problem. Du kommer få chansen till många repor, så känn på greppet först. Det biter på bra mycket bättre än vad folk tror. På junitävlingen hade vi en som körde MetanolFunnycar och han hade aldrig kört dragracing förut över huvudtaget. Snyggt att sätta sig i en bil med 3000hk då :)

Precious

Bäst I Test
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Suska K5a 1000
Ojoj vad har jag nu ställt till med :näsblod

Ska köra i klassen streetbike och har aldrig någonsin kört 402m :tungan

Håll tummarna för att jag inte gör bort mig totalt :näsblod

Friskt vågat hälften vunnit vet du väl :tummenupp

Blir så glad att jag får ståpäls varje gång jag ser en hemmaåkare på linen :yoparty

Jag är din Tävlingsledare på banan så ryck tag i mej om de är nåt du funderar över,finns där från mitt på dan på fredag.

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Övat lite på starter åxå men vill inte mörda kopplingen totalt så det komemr gå lugnt och fint i starten.. :tummenupp

Ettan är ju så sjukt lång med original drevning :rolleyes:

Precious

Bäst I Test
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Suska K5a 1000
Övat lite på starter åxå men vill inte mörda kopplingen totalt så det komemr gå lugnt och fint i starten.. :tummenupp

Ettan är ju så sjukt lång med original drevning :rolleyes:

Verkar som du fick mersmak :tummenupp

Hörde de ryktades om att vi syns där uppe i morron igen :D

De är jag som besiktar mc i morron o jag är där runt halv 8.

Keep up the good work :yoparty

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Om vädergudarna tillåter det så lär jag dyka upp dock kanske inte så tidigt. Hoppas dock att fler som är helt gröna på området åxå dyker upp :)

Just nu smids det planer om att bygga SGB båge av fzr:en i vinter beroende på garageplats och pengar. :näsblod

Berza

Inväntar sommaren
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
07 Kawasaki ZX10R
Om vädergudarna tillåter det så lär jag dyka upp dock kanske inte så tidigt. Hoppas dock att fler som är helt gröna på området åxå dyker upp :)

Just nu smids det planer om att bygga SGB båge av fzr:en i vinter beroende på garageplats och pengar. :näsblod

McGee, jag kommer upp med din FZR så får vi se om det är nått att bygga vidare på :yoparty

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning