Sundsvall Street Challenge

annsan_r1

Guest
Sundsvall Street Challenge 7-8/8

Nu äre dags för Sundsvall Street Challenge och SDC kuppen på Sättna.
Vi kommer i år att köra klasserna 1-6 cyl, 8 o mer och MC

Sedan möts båda finalisterna i ett nytt lopp för att gör upp om segern
Självklart är det 402m som gäller och platsen är Sättna flygfält.
Regler för helgen är Regler För MC
Priset för att köra är 250:- och det är för en person,
Efteranmälan kommer att kosta 1000:-

Anmälan ska vara oss tilhanda senast 2/8-24:00

För vidare info maila annsan@glassbil.net :tuttar
 
Last edited:

succes

Vi är födda till att ha kul!!
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som finns ledigt..
Jag är anmäld..

Häng nu med ni andra med sporthojjar så det inte blir bara jag med standardcyckel. Det är jävligt kul!! :tummenupp
 

Johan Hägglund

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM625-04 Kawa KX500 -98
succes skrev:
Jag är anmäld..

Häng nu med ni andra med sporthojjar så det inte blir bara jag med standardcyckel. Det är jävligt kul!! :tummenupp

Kommer finnas på plats som publik. Har ingen hoj som duger på strippen.
 

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som går att stunta på!
succes skrev:
Jag är anmäld..

Häng nu med ni andra med sporthojjar så det inte blir bara jag med standardcyckel. Det är jävligt kul!! :tummenupp

Funderar att ställa upp om det finns nån mer med 750 kanske hehe.. :martialar
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det är fortfarande rätt oklart vilka regler som gäller för MC på Sundsvall Street Challenge. Lustgas är det ju ingen som fått igenom SBP och turbo bara ett fåtal. Förlängd sving är det mig veterligen bara två i Sverige som brytt sig om att registreringsbesikta hojen med (jag och Tommy Larsson). Well... egentligen borde det väl kanske stå "inreggad, försäkrad och besiktad hoj med mönstrat gatdäck och 110 dB (enligt Svemos klassning av "Street Bike") ljuddämpare med valfri effekthöjare". Med registreringsbeviset i handen är det då rätt svårt att fuska och gatdäcket sätter gränsen hur pass lång och trimmad den kan vara och det är upp till förarens skicklighet hur pass snabbt det går.
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
andersbrink skrev:
Det är fortfarande rätt oklart vilka regler som gäller för MC på Sundsvall Street Challenge. Lustgas är det ju ingen som fått igenom SBP och turbo bara ett fåtal. Förlängd sving är det mig veterligen bara två i Sverige som brytt sig om att registreringsbesikta hojen med (jag och Tommy Larsson). Well... egentligen borde det väl kanske stå "inreggad, försäkrad och besiktad hoj med mönstrat gatdäck och 110 dB (enligt Svemos klassning av "Street Bike") ljuddämpare med valfri effekthöjare". Med registreringsbeviset i handen är det då rätt svårt att fuska och gatdäcket sätter gränsen hur pass lång och trimmad den kan vara och det är upp till förarens skicklighet hur pass snabbt det går.

Dom 2 första åren så har det varit besiktade hojar och att man ska ha besiktnings protokollet med sig, Sen om det är en 2 liters HD motor eller turbo/kompressor/lustgasad motor av varierande storlek har inte haft någon betydelse!!...Renlund körde förra Sundsvalls tävlingen med en 1100R motor med turbo i ett EF chassi, Sen körde även gubben ifrån huddik med en lustgas Hayabusa.
Sundsvalls snabbaste tävlingarna har alltid haft få deltagare(ca10-15 hojar)
så därför är man inte så noga med överladdning/storkubik trimmning.
Men börjar det att kommer många hojar så måste man väl börja med klassindelning!
Så med 10-15 hojar så kan man inte börja krångla till det!!...
I Sundsvall funkar det så... Att man som hojägare sitter på läktaren och gnäller på oss som kör, Istället för att ställa upp och köra den "enkla" 402m raksträckan....
 

annsan_r1

Guest
andersbrink skrev:
Det är fortfarande rätt oklart vilka regler som gäller för MC på Sundsvall Street Challenge. Lustgas är det ju ingen som fått igenom SBP och turbo bara ett fåtal. Förlängd sving är det mig veterligen bara två i Sverige som brytt sig om att registreringsbesikta hojen med (jag och Tommy Larsson). Well... egentligen borde det väl kanske stå "inreggad, försäkrad och besiktad hoj med mönstrat gatdäck och 110 dB (enligt Svemos klassning av "Street Bike") ljuddämpare med valfri effekthöjare". Med registreringsbeviset i handen är det då rätt svårt att fuska och gatdäcket sätter gränsen hur pass lång och trimmad den kan vara och det är upp till förarens skicklighet hur pass snabbt det går.

En miss fån min sida.
Det är inte bara Sundsvall StreetChallenge utan även SDC kuppen som körs denna helg på Sättna så det råder kanske viss oklarhet om detta och det ber jag om ursäkt för.
Ni kan köra bägge tävlingarna.
På Tisdag ska vi ha stormöte angående allt så jag åter kommer med mer detaljerade uppgifter..då det har kommit fram mer och mer frågetecken från inte bara folk som vill köra utan även oss som jobbar med tävlingarna.
Finns det nåt specifikt ni undrar över så skriv gärna ett mail med frågan/frågorna så försöker jag ta upp dom på mötet.
Hoppas ni har överseende med detta. :tuttar
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Körning på sättna??

Kan jag köra med min Racingcykel (om jag regar på den så klart) var det ok med slicks eller är det gatdäck som gäller. Jo jag har en "kitad" GSX-R-750-98 har inga som helst vinnarambitioner men det vore en kul grej. :tummenupp
 

annsan_r1

Guest
750-R skrev:
Kan jag köra med min Racingcykel (om jag regar på den så klart) var det ok med slicks eller är det gatdäck som gäller. Jo jag har en "kitad" GSX-R-750-98 har inga som helst vinnarambitioner men det vore en kul grej. :tummenupp

Vi väntar på att våran webmaster ska uppdatera sidan med exacta reglerna men kortfattat så gäller det att hojen ska vara besiktigad av SBP och lustgas är förbjudet och sen äre gatdäck som gäller.
hojen kommer även besiktigas på plats och ser dom FÖR stora moddnignar sen SBP besiktigade mc´n så kommer det bli startförbud.

Det Åsell har skrivit skall ignoreras då detta är NY tävling med nytt folk och nya regler.
Det enda som gäller är det jag och Björn säger då vi är ansvariga för MC delen på SHRA numera, så har ni frågar skall de ställas till oss.
Det vi säger är det som gäller punkt slut. :tuttar

OBS detta gäller ENDAST för er som skall deltaga i Sundsvall StreetChallenge.
Reglerna och klasserna för SDC finns HÄR
 
Last edited:

annsan_r1

Guest
Åsell skrev:
Dom 2 första åren så har det varit besiktade hojar och att man ska ha besiktnings protokollet med sig, Sen om det är en 2 liters HD motor eller turbo/kompressor/lustgasad motor av varierande storlek har inte haft någon betydelse!!...Renlund körde förra Sundsvalls tävlingen med en 1100R motor med turbo i ett EF chassi, Sen körde även gubben ifrån huddik med en lustgas Hayabusa.
Sundsvalls snabbaste tävlingarna har alltid haft få deltagare(ca10-15 hojar)
så därför är man inte så noga med överladdning/storkubik trimmning.
Men börjar det att kommer många hojar så måste man väl börja med klassindelning!
Så med 10-15 hojar så kan man inte börja krångla till det!!...
I Sundsvall funkar det så... Att man som hojägare sitter på läktaren och gnäller på oss som kör, Istället för att ställa upp och köra den "enkla" 402m raksträckan....

Hela detta inlägg kan ignoreras av folk som vill veta vad som gäller då INGET stämmer med vad som VERKLIGEN gäller inför denna tävling.
Har inte jag eller Björn skrivit eller sagt nåt så kan ni totalt skita i vad folk skriver eller säger.
Har ni frågor skall ni vända er till nån av oss med PM eller mail.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
annsan_r1 skrev:
hojen kommer även besiktigas på plats och ser dom FÖR stora moddnignar sen SBP besiktigade mc´n så kommer det bli startförbud.

Det är lixom det som är grejen med skrivna regler, så att man vet vad som gäller. Inte åker jag 25 mil för att få kommentaren "nämän så DÄR får det inte se ut" och får åka hem 25 mil utan att ha fått köra hojen en enda meter på strippen. T.ex. Borlänge-racet den 7 Augusti säger "valfria däck, besiktad och typad, 110 dB ljuddämpare", det är allt. Man behöver inte göra det krångligare än så - fast kanske med lite andra regler för er del.

Jag förstår andemeningen i de regler ni vill ha för "Sundsvall Street Challenge", men det betyder bara att en liten 55-kilos förare på en 220 hästars sugmotor-Hayabusa trimmad för 150k (exkl. hoj) slipper köra mot en +90 kilos gammal gubbe på en Bandit med lustgas som totalt kostat 80k (inklusive inköp av hoj). Det är kanske tråkigt att se en gubbe köra 8.60/265 km/h. :D

Lunda, Falun (utan tidtagning) och Borlänge är de enda ställen i Sverige idag där trimmade/reggade/besiktade gathojar kan få mäta sina krafter mot varandra - helt lagligt utan några begränsande men-det-är-ju-fuskigt-regler.

Fast nu är det ju inte jag som arrangerar Sundsvall Street Challenge så jag har ju inte inblicken i vad arrangören hade tänkt sig med just den här race-klassen.

Ivfsh, hoppas ni får kul och bra väder! Vi syns på nästa års NDRS-race (körandes SGB - med gathojen (laglig)).
 

annsan_r1

Guest
andersbrink skrev:
Det är lixom det som är grejen med skrivna regler, så att man vet vad som gäller. Inte åker jag 25 mil för att få kommentaren "nämän så DÄR får det inte se ut" och får åka hem 25 mil utan att ha fått köra hojen en enda meter på strippen. T.ex. Borlänge-racet den 7 Augusti säger "valfria däck, besiktad och typad, 110 dB ljuddämpare", det är allt. Man behöver inte göra det krångligare än så - fast kanske med lite andra regler för er del.

Jag förstår andemeningen i de regler ni vill ha för "Sundsvall Street Challenge", men det betyder bara att en liten 55-kilos förare på en 220 hästars sugmotor-Hayabusa trimmad för 150k (exkl. hoj) slipper köra mot en +90 kilos gammal gubbe på en Bandit med lustgas som totalt kostat 80k (inklusive inköp av hoj). Det är kanske tråkigt att se en gubbe köra 8.60/265 km/h. :D

Lunda, Falun (utan tidtagning) och Borlänge är de enda ställen i Sverige idag där trimmade/reggade/besiktade gathojar kan få mäta sina krafter mot varandra - helt lagligt utan några begränsande men-det-är-ju-fuskigt-regler.

Fast nu är det ju inte jag som arrangerar Sundsvall Street Challenge så jag har ju inte inblicken i vad arrangören hade tänkt sig med just den här race-klassen.

Ivfsh, hoppas ni får kul och bra väder! Vi syns på nästa års NDRS-race (körandes SGB - med gathojen (laglig)).

Tävlingen ska vara för vanliga standard motorcyklar i sånt skick som folk använder dom på gatan med.
TEX hur många sitter och kör omkring med förlängd sving på sin Busa tex?
eller lust gas när dom äre ute och kör vanligt på gatan?
Vill du komma med super trimmad och ombyggd hoj så ställ upp i SDC som går samtidigt här på sättna så kan du köra med valfri hoj så länge du kan klassa in den i nån av klasserna som gäller på den, MEN för Sundsvall Street Challenge vill vi att vem som hellst ska kunna komma hit och köra utan att känna sig totalt överkörd av folk med tex lustgas eller förlängd sving.
DU har din reggad med förlängd sving så DU kan ju köra med det då du faktiskt har besiktigat den med det.

Som du själv säger varför ska man göra allt så krångligt för ..varför kan inte bara folk komma med sina standardcyklar och gasa för?
varför måste folk börja gnälla om reglerna när det tydligt gäller att det ska vara standardcyklar och inga ombyggen.

för stora moddnignar kan innebära tex reggad utan förlängd sving men kommer till tävlingen med detta, eller lustgas då inget av detta är nåt som man NORMALT kör med på gata.
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
annsan_r1 skrev:
Hela detta inlägg kan ignoreras av folk som vill veta vad som gäller då INGET stämmer med vad som VERKLIGEN gäller inför denna tävling.
Har inte jag eller Björn skrivit eller sagt nåt så kan ni totalt skita i vad folk skriver eller säger.
Har ni frågor skall ni vända er till nån av oss med PM eller mail.

Annsan_R1! Som du ser i mitt inlägg, Så skrev jag bara hur det var dom två första åren sett till deltagarnas hojar som ställde upp då!
För dom tävlingarna var jag med på själv och körde. :tummenupp
Jag skrev ingenting om några regler för Augusti tävlingen... :rolleyes:
Nu får vi hoppas på fint väder och ett stort deltagar antal när det gäller mc klassen.... :banana
Själv så får jag vänta till nästa sommar med att ställa upp :huvet
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
annsan_r1 skrev:
varför måste folk börja gnälla om reglerna när det tydligt gäller att det ska vara standardcyklar och inga ombyggen.

Annsan_r1, jag gnäller inte. Jag var ovetande. Jag visste ju inte vad arrangörerna vill ha för klass, well nu vet jag, nu med bättre definierade regler. Det är kanske ovanligt med gas och turbo uppe i Sundsvallstrakten men här i mellansverige är det rätt vanligt på gathojar. Vill jag köra PSB eller SPSB så bygger jag en sån hoj (jag har faktiskt en SPSB också) - men nu har jag också skabbig men snabb gathoj med lustgas (och en annan med turbo) som jag får finna mig i att köra på andra tävlingar än den som arrangeras i Sundsvall. Konstaterar bara fakta, som jag finner mig i - utan gnäll, nu när det reglerna är tydliga.

Plockar jag av flaskan gör den kanske 9.60/235, men ack så tråkigt det är. :D
 

annsan_r1

Guest
andersbrink skrev:
Annsan_r1, jag gnäller inte. Jag var ovetande. Jag visste ju inte vad arrangörerna vill ha för klass, well nu vet jag, nu med bättre definierade regler. Det är kanske ovanligt med gas och turbo uppe i Sundsvallstrakten men här i mellansverige är det rätt vanligt på gathojar. Vill jag köra PSB eller SPSB så bygger jag en sån hoj (jag har faktiskt en SPSB också) - men nu har jag också skabbig men snabb gathoj med lustgas (och en annan med turbo) som jag får finna mig i att köra på andra tävlingar än den som arrangeras i Sundsvall. Konstaterar bara fakta, som jag finner mig i - utan gnäll, nu när det reglerna är tydliga.

Plockar jag av flaskan gör den kanske 9.60/235, men ack så tråkigt det är. :D

Seriöst brink om nu det är så "tråkigt" att behöva haka bort lustgasen så kör då SDC kuppen istället så kan du ha kvar lustgasen osv så får du köra precis som du vill.
Det är dessutom en STÖRRE tävling och värre konkurans..eller äre det där skon klämmer?
Men om du kör SDC kuppen så kan du komma och klassa in din hoj och köra i rätt klass och ha LIKVÄRDIGA motståndare som har samma chans som dig att vinna.
Sundsvall StreetChallenge är en liten lokal tävling som vi har ihop med SDC kuppen. just för att vanliga gatåkare ska kunna ha kul och ha en chans med sina vanliga hojar mot varandra.
Vad är det du håller på med? du säger att du inte gnäller..kan du då beskriva vad gnäll är för din del...beklaga dig inte att det är tråkigt när det FINNS möjligheter att köra med allt du vill men du väljer att inte göra det pga nåt skäl. :tuttar
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Annsan, värst vad du hugger på det jag skriver. Du vet mycket väl som jag att det krävs pengar och support att åka land och rike runt för att tävla i SDC. Men för mig är det bara en av anledningarna till att jag inte kan köra SDC i år (nyupptäckt diabetes är bl.a. en av de andra). Körde PSB säsongen 2002 och lite SPSB 2003. Kommer att köra SPSB nästa år, men inte med min trimmade gathoj (som jag dock körde NDRS SGB förra racet på Sättna, blev kvaletta iaf innan regnet förstörde en annars så perfekt helg).

Försökte bara få klarhet i vad för regler som gällde - utan att vara spydig eller elak. Det finns dock hopers med snabba, trimmade och reggade hojar i Sverige som inte har någonstans att köra. Försökte bara få klarhet i om Sundsvalls Street Challenge tillät sådana hojar. Tyvärr har även Bike Weekend har motat bort dem. Annsan, se bara mitt orerande som en resignerad suck över att dom riktigt snabba gathojarna inte har speciellt många tävlingstillfällen att köra på.

Uhm, glömde nästan... min hoj är lika lång som en Honda Goldwing - och jag kör med min hoj på gatan som vilken annan touringåkare som helst. Somliga smiskar kurvor, andra Autobahn, jag raksträckor. :D

Önskar ni får vacker väder till helgen, ivfsh så syns vi nästa år, både på NDRS och SDC-tävlingar. Ha're!

/anders
 
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top