Super Moto Botkyrka Mk 2008

ekwallracing.se

RM OPEN MÄSTARE 2007 Quadracing
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
NADA
Hej
Ja jag vill inte bli tjatig.

Men vi håller på med att få till träning och tävling på Botkyrka MK
Första hand träning för oss som kör Super Moto.
Vi behöver omgående nån som kan hjälpa till med att få klubbens styrelse att förstå att detta skall man sattsa på
Jag bor själv i Göteborg och har lite svårt att rodda detta
Jag har kontakt med Viking Jönsson kille i Offroad styrelsen
som vill genomföra detta.
Han gillar Atv och Quad men jag har sagt att om detta skall funka måste vi få med Solo för att rodda detta mot klubbens styrelse och få till träningar om ni nu är intresserade
Ring Viking om ni vill hjälpa honnom
Banan måste besiktas om
Detta skall kosta enligt Hasse Widenius 3000:-
Som är med i nya supermoto sektionen.

Rob

ekwallracing.se

Gick med
30 Apr 2008
Hoj
NADA
Hejsan
Nu är det klart banan skall bli besiktad för Supermoto
solo och quad
Även crossbanan blir godkänd för quad för er som dubblar..
Har vi nån möjlig kandidat som kan hjälpa till med banan inför besiktningen
Med andra ord inom kort kommer det att bli Supermoto träning på Botkyrka MK motorbana

Rob

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Vaddå?? är det asfalt på Botkyrka banan?

Hmm kanske skulle bli medlem där då....

ekwallracing.se

Gick med
30 Apr 2008
Hoj
NADA
asfalt finns
men det kanske kommer mer
Det är billigare med asfalt än att flytta grus med grävmaskin

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Kanon med en bana till i Mälardalen. :tummenupp :banana
Bra jobbat Robban......:Bugar :yoparty
Finns det någon vägbeskrivning till banan ??
Ja menar vi (bönder) kan ha lite svårt att hitta i STHM :va :confused:
Jag (vi) kommer ifrån väster, Eskilstuna.

ekwallracing.se

Gick med
30 Apr 2008
Hoj
NADA
Ska besiktas först så du kan kanske hjälpa till
eller är du en sån där förare som vill ha det serverat..*S*

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag är ju inte direkt någon aktiv förare eller tävlar utan bara motions/nöjes körning. Men visst om det behövs hjälp och jag är kvalificerad till att hjälpa.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Jag tror intresset för detta är mycket stort bland soloåkare här i Stockholm och jag tror det går att få tag i folk som kan hjälpa till. Det jag saknar lite är information om hur/när/varför/vad som är tänkt m.m.

Tror du det finns möjlighet att Viking kan knåpa ihop något kring detta och publicera det någonstans - här på SH eller på offroadsektionens hemsida eller.... - så alla kan se och läsa ? Och varför inte i samband med detta sätta upp ett informationsmöte (ute på banan?) och kalla till det via forum, hemsidor och mail ?

.

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det låter som ett utmärkt förslag, vore perfekt med en lista på vad som behövs hjälp med sen får alla efter bästa förmåga hjälpa till på det man är bäst lämpad på.

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Jag har precis snackat med Viking och samtalet var oerhört förvirrat. Efter ett tag upptäckte vi att vi pratade förbi varandra rätt rejält. Innan han förstod att jag enbart var intresserad av supermoto och rallycrossbanan så..... Han har även quad offroad+cross med på agendan så......

Allt är nog inte så klart som det kanske lät från början...... MEN, viljan och intentionerna finns i alla fall - han vill verkligen försöka få till någonting här. Sen får vi se var det slutar.

Jag har inte sett banan utan han förklarade som: Banan är klassisk folkrace med endast start-o-mål + alla kurvor utom en asfalterade, resten av banan är grus. Det har ryktats om att det skulle vara nyasfalterat men så är inte fallet. Kanske kan komma att bli men...... Vad gäller hopp så sa Viking att 'det är inga problem - det fixar jag med min maskin'. Det finns även räcken som måste göras nåt åt på något vis.

Han har sökt Martin Holm för att få till en besiktning men Martin har har varit upptagen + att Viking har [haft] semester.

Eftersom både Viking och jag har semester nästa vecka så kom vi överens om att träffas nere på banan v31 för att titta och peka och fotografera och.... Vi får se vart det leder.

Sen så har klubben tydligen någon form av jubileum i början av september och då tyckte han vi skulle ta oss ner och åka lite uppvisning - typ 10 hojar och en packe quadar - men detta snackade vi om innan har förstod vad jag var intresserad av så..... Han hade för sig att det var typ 6/9 så håll öppet där i krokarna.

Så var det med det......

.

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag har precis snackat med Viking och samtalet var oerhört förvirrat. Efter ett tag upptäckte vi att vi pratade förbi varandra rätt rejält. Innan han förstod att jag enbart var intresserad av supermoto och rallycrossbanan så..... Han har även quad offroad+cross med på agendan så......
***massa bra text***
Så var det med det......
Fantastiskt :tummenupp

Sköänt att det låter som det händer en del lite varstans :)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag har även jag semester v31 och hänger gärna på om jag inte har ngt annat för mig.

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Jag har även jag semester v31 och hänger gärna på om jag inte har ngt annat för mig.
Absalut - synkar med dig. Hade tänkt ringa ändå men nu så löste det sig ju kemiskt.

MEN, varken Viking eller jag har semester - det är ju därför vi båda är i stan så det lär ju bli kvällstid som gäller.

.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...