Superbil stoppad av cyklist.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Mmm, det är ju ett egendomligt beteende så man undrar ju om dessa superbilar bullrar så kraftigt i området så att de anses vara störande eller om det bara är rent djävelskap från denna cyklist. :va

Har flera gånger blivit blockerad på bla motorväg om man nu ska köra om på rätt sida vill säga av bilister som legat kvar i vänsterfil trots att det varit helt fritt i högerfilen och suttit och tittat på hojen i backspegeln utan att flytta sig.Vad jag då undrar vid dessa ögonblick är om bilföraren är starkt missnöjd med sitt eget liv och på detta sätt försöker djävlas med sin omgivning eller om vederbörande helt enkelt bara är allmänt knäpp i luvan. :crash

Last edited:

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Såg en dokumentär om just superbilar i London, de möts ju upp där och stör väldigt mycket enligt allmänheten.
Misstänker att cyklisten är en av de som bor på gatan där bilarna kör...

Sen att folk ligger i vänsterfilen, det är väl allmänt svenskt? :huvet

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Hahaha! Cyklisten tycker sig vara en vardagshjälte som minsann sätter superbilen på plats! Nu får han lära sig att inte väsnas, och cyklisten kan berätta för sina cyklistvänner hur han övermannade den småkönade marodören.

:huvet

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Han har ju lite fel attityd, han cyklisten. Jag tycker det är mycket roligare att cykla ifrån bilar, vilket ju inte ens är svårt i stan :D För några år sen blev en kille i en BMW så frustrerad att han rev sönder lådan, koppling är bra att trampa på även om man har bråttom :hihi

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Såg en dokumentär om just superbilar i London, de möts ju upp där och stör väldigt mycket enligt allmänheten.
Misstänker att cyklisten är en av de som bor på gatan där bilarna kör...

Sen att folk ligger i vänsterfilen, det är väl allmänt svenskt? :huvet

Samtidigt känns det som att flytta till mitten av Europas största stad och bli störd av trafik är som att bosätta sig vid ett flygfält och bli störd av flygplan.

Kan tänka mig att "allmänheten" utgjordes främst av äldre förmögna herrar och damer?

Själv hade jag slagit mig ned i en campingstol med mugghållare och en kylbox på trottoaren och njutit av ljudet :) Kanske slängt något på en och annan cyklist också...

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mittenfilen på E4an!!! HATAR HATAR HATAR alla som gör det. Sollentuna - Järva Krog är ju en helt absurd sräcka om man ser på beteenden.

Jag tycker det är lite spännande att under rusningstid så korkar vänster och mittenfilen igen så till den grad att det går långsammare framåt i de två än vad det gör i högerfilen.
Jag har tröttnat lite på blockmongona som ligger och fiser i vänsterfiler och har vid några tillfällen kört om dem på högersidan. :rodnar

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag tycker det är lite spännande att under rusningstid så korkar vänster och mittenfilen igen så till den grad att det går långsammare framåt i de två än vad det gör i högerfilen.
Jag har tröttnat lite på blockmongona som ligger och fiser i vänsterfiler och har vid några tillfällen kört om dem på högersidan. :rodnar

Några tillfällen? Man håller högerfil och tar vid behov väggrenen. Vid Järva krog kunde man ta avfarten och sen åka på igen via bussfilen, sen upp mot Frösunda park och rätt över så man kom ner på KS-avfarten igen.. Sparade en kvart :tummenupp

Nu för tiden cyklar jag genom Lkpg och har räknat ut att jag sparar typ 25% tid på att cykla Universitetet ToR (utkanten av stan) istället för att åka bil. Regndagar undantagna.

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Hatar folk som ska leka poliser...
Bland annat en surgubbe i större volvo som blockerade farsans R merca på E4 S, Helt fritt en sen kväll, och gubbjäveln valde att blockera genom att ständigt byta till den filen som vi körde i... Tyckte väl att 200+ var lite väl fort... Men när det är fritt, så ska det väl fn inte spela någon roll?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Några tillfällen? Man håller högerfil och tar vid behov väggrenen. Vid Järva krog kunde man ta avfarten och sen åka på igen via bussfilen, sen upp mot Frösunda park och rätt över så man kom ner på KS-avfarten igen.. Sparade en kvart :tummenupp

Nu för tiden cyklar jag genom Lkpg och har räknat ut att jag sparar typ 25% tid på att cykla Universitetet ToR (utkanten av stan) istället för att åka bil. Regndagar undantagna.

Det tar ju aslång tid att åka bil genom Linköping! Blir så trött varje gång.

Fast det är ju då man kör rödljusracing med arbetsbilen :lol

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Jaa, i sthlm så skiter jag i det och kör om på båda sidorna ganska godtyckligt när det är flerfiligt. Helst undviker jag de bitarna där trafiken går så in i helvetes långsamt och kör en omväg, även om jag inte tjänar någon tid blir jag inte stillastående iaf.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Samtidigt känns det som att flytta till mitten av Europas största stad och bli störd av trafik är som att bosätta sig vid ett flygfält och bli störd av flygplan.

Kan tänka mig att "allmänheten" utgjordes främst av äldre förmögna herrar och damer?

Själv hade jag slagit mig ned i en campingstol med mugghållare och en kylbox på trottoaren och njutit av ljudet :) Kanske slängt något på en och annan cyklist också...

Du menar som svenska motorbanor... folk flyttar dit och sen klagar på att det låter..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Du menar som svenska motorbanor... folk flyttar dit och sen klagar på att det låter..

Jag gör mitt bästa för att motverka det. Jag flyttar till dit det ska byggas en motorbana och klagar på att de inte kommit igång än. :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!