Superdrive

X-cell

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Yamaha FZ1
Tänkte byta drivpaket till våren och funderar på ett superdrive(www.addemoto.se).Någon som har erfarenhet av det märket?Dreven skall bytas men är osäker på om kedjan måste bytas,hur avgör man det?Eller byter man alltid allt på en gång oavsett?Vågar man köra med vanligt kedjelås eller skall den nitas?Hojen är en Suzuki RF900R. :squid

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Ha ha, vad kul! :)

Jag har också en RF 900R och har liknande "problem" som du. Dreven på min verkar vara helt OK, men kedjan är sliten. Jag tog det säkra före det osäkra och beställde ett Superdrive från addemoto.se och har för avsikt att byta hela paketet på en gång.

Är väldigt nöjd med addemoto so far. Beställde i fredags och fick det i måndags. Inte alls farligt dyrt heller, betalade 1385:- inkl. frakt. :tummenupp

Återstår bara att montera på det, men jag struntar nog i kedjelåset och satsar på ett nitat lås. Det verkar säkrast efter vad jag har läst i olika trådar på detta forum.

X-cell

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Yamaha FZ1
Det blir nog ett superdrive,suzuki original går lös på 3172 spänn...är det så mycket bättre??

X-cell

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Yamaha FZ1
Får man med ett vanligt el nitat lås med superdrive?Tänkte beställa...byter rubbet.
Tack för svaren.

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
X-cell skrev:
Får man med ett vanligt el nitat lås med superdrive?Tänkte beställa...byter rubbet.
Tack för svaren.

Jag fick med ett vanilgt clipslås. Har iofs. inte tittat efter mer noggrannt om det fanns mer med, men jag tror inte det. Det är nog tillbehör misstänker jag.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept