Superduke reklam - "Kör som en idiot"

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Rasorblade skrev:
Drog inte KTM tillbaka den pga den "vilda" körningen?! :hihi

Hade den sänts i tv så hade det varit bland de bättre reklamer jag sett på tv men men.

De kanske va lite tokiga omkörningar för att visa som reklam:rolleyes:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Den var nog inte menad som tv reklam utan för deras hemsida el liknade,KTM skulle blåsa sin reklambudget på nolltid om dom skulle köpa tv-tid till en sådan lång reklamfilm.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Har läst(vad annars) att det var KTM i USA som såg till att den blev bortplockad från hemsidan pga av rädsla för stämningar(vad annars)

MikkE

Guest
Äh, bra som fan är den iaf och jag gillar alla snabba varierande klipp. Grym!

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -98
Inte helt politiskt korrekt och ganska mycket GR influenser, fast den väcker ju mitt habegär bättre än en suzuki som står på en arena och varvar lite varpå marken omkring den rämnar. Nåt sånt iaf. (i pauserna under motoGP).

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
danjel skrev:
Hitta en reklamfilm för nya KTM 990 Superduke.. Min tolkning av deras budskap är: Köper du den här hojen så kan du köra så här!
Visst jag tror att det lockar många men är det verkligen ok att de "promotar" sån körning?.. :rolleyes:

Grym film för övrigt :tummenupp

"DISCLAIMER

This video dramatization was made using trained professional stunt riders. It does NOT depict real events. DO NOT attempt to perform the actions that are depicted in this video. It is NOT an advertisement, nor does it depict the capabilities of any KTM product. KTM does not endorse the actions shown in this video. This video is offered as entertainment only. KTM strongly discourages any use of its products in any way that is not legal or safe. If you attempt to perform any of the stunts or actions depicted in this video on public streets, you could be seriously injured or killed. Certainly you would be breaking the law, and KTM absolutely discourages all users of its products from ever operating illegally."

denna text dyker upp när du skall se filmen på deras hemsida.

Filmen finns fortfarande kvar på ktm's hemsida http://www.990superduke.com/

Nästa gång jag byter gathoj så blir det definitivt en superduke. :Bugar

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Fürstenhoff skrev:
ABSOLUT VÄRLDENS BÄSTA ENSKILDA REKLAMFILM NÅGONSIN FÖR EN MOTORCYKEL!!

Inget motorcykel märke har någonsin lyckats väcka så mycket VILL HA känslor & lyckats så bra med en enskild reklamfilm som KTM gjort med denna då reklam snutten finns på varenda forum/näthinna i dag samt att KTM har sålt MÄNGDER av denna model just pga denna reklamfilm vilket dom inte gjort utan den!! :tummenupp

Omoraliskt eller inte!!

/Fürstenhoff.

Vet du vem som kör?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...